• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102113916
  • خبرنگار : 50295

یک هنرمند زنجانی:

انجام کار هنری پر کردن اوقات فراغت نیست

انجام کار هنری پر کردن اوقات فراغت نیست

ایسنا/زنجان بازیگر زنجانی گفت: درک هنر بازیگری سخت است از خودشناسی تا رسیدن به بازیگری کار دشواری است و یک فرد باید اول خود را به خوبی باید بشناسد.

محمدولی فروتن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازیگری در استان زنجان، اظهار کرد: در استان مشکل آن‌چنانی در حوزه بازیگری نداریم و کلاس‌هایی که برای بازیگری برگزار می‌شود؛ ولی بحث اصلی بازیگری در زنجان این‌ است که آینده‌ای برای این هنر نمی‌توان تصور کرد و برای پیشرفت باید بازیگران به پایتخت مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها به بازیگری به عنوان حرفه و شغل نگاه نمی‌شود به همین دلیل جوانان وارد این حوزه شده و بعد از سه الی چهار سال که بزرگ‌تر می‌شوند وارد رشته‌های دیگر شده و هنر همانند اوقات فراغت محسوب می‌شود، افزود: بازیگری عشق می‌خواهد، وقتی یک جایی پول نیز وجود دارد عشق نیز ارائه می‌شود زیرا قرار است بسازی و حرف بزنی.

این هنرمند ادامه داد: هنر خلق کردن است وقتی می‌خواهی حرف بزنی ولی وقتی حرف زدن را از شما می‌گیرند چون حرفی برای زدن نداری فقط پول مطرح شده و هنر فرمایشی می‌شود و اگر فردی هنرمند باشد به سمت تولید این کارها نمی‌رود و مجبور به انجام کارهای دیگر می‌شود که در این صورت نیز هنر از اولویت خارج می‌شود.

هنرمند زنجانی تصریح کرد: بازیگران موفق زیادی در زنجان فعال هستند ولی متاسفانه پشتوانه وجود ندارد و جوانی که وارد ماجرا شده و سختی‌ها را کشیده وقتی می‌بیند اتفاقی نمی‌افتد از بازیگری دور شده و به کارهای دیگر ورود پیدا می‌کند و در این صورت هنر تبدیل به اوقات فراغت می‌شود؛ در صورتی که هنر اوقات فراغت نیست و یک ذهن باز و زمان صددرصدی می‌خواهد.

فروتن با بیان اینکه متاسفانه جوانان بعد از چند ماه کار تصور می‌کنند که بازیگری را یاد گرفته‌اند و سختی کار را درک نمی‌کنند و دوست ندارند با سختی وارد شوند زیرا در هنر ما رانت، پارتی‌بازی و ... وجود دارد و وقتی این‌گونه وارد بازیگری می‌شوند فکر می‌کنند با یک‌ بازی کار تمام است در صورتی که هنر سقف ندارد و هیچ‌کس جای کسی دیگر را نمی‌تواند بگیرد، عنوان کرد: مسیر بازیگری در شهر و استان ما سخت است زیرا هیچ ساختار و سخت‌افزاری برای بازیگری نداریم.

اتتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha