• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401102113950
  • خبرنگار : 50037

پیست موتورسواری مطالبه مغفول مانده جوانان اسدآبادی

پیست موتورسواری مطالبه مغفول مانده جوانان اسدآبادی

ایسنا/همدان استفاده از موتورسیکلت به عنوان یکی از راحت ترین راه های حمل و نقل درون شهری با سرعت عمل بالا و پایین بودن مصرف سوخت، بسیاری از افراد به ویژه قشر جوان و نوجوان را مجاب به استفاده از این وسیله کرده و از سویی نبود پیست موتورسواری در مکان مناسب و خارج از شهر شور و حال سرعت و جوانی اکثر این قشر را به سطح شهر، بازار و پیاده راه کشانده است.

تخلف و رعایت نکردن قوانین از سوی موتورسیکلت ها مشکلی است که در شهر اسدآباد همچنان لاینحل باقی مانده، تخلفی که بازی با سلامتی و جان مردم را به همراه دارد و قابل اغماض نیست.

ایجاد پیست موتورسواری در یک فضای امن، مناسب و مجزا از فضای شهری، برای افرادی که هیجان‌طلب و اهل ریسک هستند و تمایل دارند این هیجان را تخلیه کنند، سبب می‌شود علاوه بر برآورده شدن نیازهای آنها، آسیب کمتری به دیگر افراد برسد.

اما اینکه در رابطه با ایجاد پیست موتورسواری برای جوانان و نوجوانان در این شهرستان به عنوان یک مطالبه مردمی چه اقدامی شده است؟ مدیر اداره ورزش و جوانان اسدآباد در گفت‌وگو با ایسنا، به نبود پیست موتورسواری در شهرستان اشاره و اظهار کرد: احداث پیست موتورسواری در این شهرستان برای جوانان علاقمند به ورزش موتورسواری ضرورت دارد ضمن اینکه با ایجاد بستر امن آمار حوادث هم کاهش خواهد یافت.

مهدی صمدپناهی گفت: احداث و ایجاد پیست موتورسواری در یک مقطع در شهرستان مطرح بود و مسئولان وقت همت کرده بودند مکانی را برای این امر درنظر بگیرند که متأسفانه مکان مناسب برای اجرا و جانمایی این طرح پیدا نکردیم.

وی افزود: آخرین بار حدود دو سال پیش برای جانمایی این طرح مکان زمین فرودگاه کشاورزی به سمت بوجین خارج از شهر پیشنهاد بود که مسئولان وقت مکان موردنظر را برای پیست موتورسواری تعیین کردند اما به علت اینکه از این مکان به عنوان فرود اضطراری استفاده می‌شود با این موضوع موافقت نشد و از آن زمان موضوع پیست به صورت ابتر باقی ماند.

صمدپناهی تصریح کرد: در صورتی که مکان و جای مناسبی وجود داشته باشد و منابع طبیعی در این رابطه جایی را در فضایی مناسب که قابل استفاده نیست، به ما بدهد، امکانات لازم را برای احداث پیست فراهم خواهیم کرد ضمن اینکه رایزنی‌هایی نیز با منابع طبیعی شهرستان در رابطه با این موضوع داشته‌ایم.

وی حرکات نمایشی جوانان با موتورسیکلت و تصادفات منجر به فوت و جرح ناشی از موتورسیکلت را یک‌معضل اجتماعی در شهرستان به تبع سراسر کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر شهروندان مکان مناسبی برای بحث پیست موتورسواری درنظر داشته و به اداره ورزش و جوانان معرفی کنند، به طور قطع در این طرح  از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم داشت و اعتبارات لازم را برای این امر از منابع مختلف تأمین خواهیم کرد و با این اقدام ضمن فعالسازی هیأت موتورسواری شهرستان نسبت به ساماندهی آن نیز اقدام می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد هم ایجاد پیست موتورسواری در شهرستان اسدآباد را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: نبود پیست موتورسواری در شهرستان باعث روی آوردن علاقمندان به تمرینات خطرآفرین در معابر عمومی بوده که به طور قطع وجود پیست موجب آن خواهد بود که جوانان در مکانی مناسب و ایمن انرژی و هیجانات خود را تخلیه کنند و این ورزشکاران را نیز منسجم تر خواهد کرد.

سرهنگ افشین یاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون خوشبختانه موارد تصادف فوتی ناشی از موتورسیکلت در شهرستان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: متأسفانه موارد تصادفات جرحی به واسطه موتورسیکلت در شهرستان متعدد بوده است.

وی بیان کرد: پیست موتورسواری ضمن دسترسی آسان و نزدیکی به شهر باید یک فضای ایمن و کنترل شده برای جوانان باشد و مکان یابی و ایجاد آن به طور استاندارد و صحیح انجام گیرد تا شاهد اتفاقات تلخ برای جوانان و ورزشکاران این رشته نباشیم.

یاری همچنین با اشاره به موارد مزاحمت های موتورسواران یادآور شد: مزاحمت‌ موتورسواران بسته به موارد تخلف مختلف بوده و از جریمه تا توقیف در پارکینگ گرفته تا معرفی به مراجع قضایی را ممکن است به همراه داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اسدآباد هم به خبرنگار ایسنا گفت: ایجاد و احداث مکانی برای پیست موتورسواری و حتی اتومبیلرانی و دوچرخه سواری و اسکیت برای جوانان شهر به طور قطع ضروری است و از چنین طرح هایی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری استقبال می‌کنیم.

حمیدرضا مرادی‌ضمیر افزود: به علت نبود پیست موتورسواری در شهرستان کمربندی شهر اسدآباد زمانی محل موتورسواری جوانان برای حرکات نمایشی و تخلیه انرژی جوانان شده بود که به علت ناایمن بودن به قتلگاه جوانان تبدیل شده بود و راهنمایی و رانندگی شهر با ورود در این رابطه و مسدود کردن مکان مورد نظر مانع اتفاقات تلخ تصادفات فوتی و جرحی جوانان در این مکان شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ سرمایه‌گذار و یا متقاضی در رابطه با ایجاد پیست موتور سواری به شورای شهر و یا شهرداری مراجعه نداشته است، ادامه داد: در یک مورد شخصی متقاضی ایجاد پیست اتومبیلرانی در شهر اسدآباد بود که در این رابطه جانمایی طرح را نیز ارائه داد و شورای شهر برای حمایت اعلام آمادگی کرد اما به علت عدم پیگیری متقاضی این موضوع ابتر باقی ماند.

مرادی‌ضمیر با بیان اینکه احداث پیست موتورسواری با تربیت بدنی و هیأت ورزشی مربوطه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه به قدری مشکلات شهری اسدآباد عمیق است که تاکنون موضوع احداث پیست موتورسواری به ذهن شهرداری و شورای شهر نرسیده و هیچ مورد متقاضی نیز در این رابطه نداشتیم.

وی یادآور شد: اگر سرمایه گذار و یا هر فردی قصد ورود و سرمایه گذاری در چنین طرحی را داشته باشد شورای شهر و شهرداری به طور قطع استقبال کرده و حمایت لازم را در این رابطه خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع به عنوان یک موضوع اجتماعی به منظور حفظ سلامت و جان جوانان و نوجوانان و نیز مردم به عنوان سرمایه‌های جامعه برای کاهش خطرات ناشی از تصادفات جرحی و فوتی موتورسیکلت، نسبت به این امر ضروری مغفول مانده نیز توجه ویژه ای شود و برای ایجاد فضایی امن اهتمام ویژه‌تری توسط مسئولان امر صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha