• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102114118
  • خبرنگار : 50597

ادامه دورکاری پنجشنبه‌های ادارات استان مرکزی تا پایان دی‌ماه

ادامه دورکاری پنجشنبه‌های ادارات استان مرکزی تا پایان دی‌ماه

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: دورکاری پنجشنبه های ادارات تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، فرزاد مخلص‌الائمه اظهار کرد: در جلسه امروز کارگروه مدیریت تامین پایدار انرژی، موضوع زمستان امسال مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر متعددی اجرا شد.

وی بابیان اینکه در بخش‌های مختلف که مصرف کننده عمده انرژی هستند، مانند بخش‌های خانگی، تجاری، خدمات و صنعت، در مجموع، روند به سمت همکاری موثر است، افزود: اگر این بخش‌ها همکاری خود را ادامه دهند می‌توانیم از این زمستان بدون خسارت قابل توجهی عبور کنیم. باید به هر شکل کاهش مصرف گاز را اعمال کنیم. همانطور که همه می‌دانند تولید گاز کشور توان تأمین گاز در زمستان را ندارد، اگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سنوات گذشته اجرا می‌شد، اکنون می‌توانستیم به تولید حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز برسیم که این رقم حاصل نشد.

مخلص‌الائمه ادامه داد:  با تدابیر متعددی گاز بخش های مختلف را تامین می‌کنیم. باید کاهش مصرف انجام شود و در بخش برق نیز همین کار باید صورت بگیرد زیرا بخشی از تولید برق مبتنی بر تامین گاز است. در نقاطی امکاناتی مانند سیستم‌های تولید برق که مبتنی بر سوخت مایع است وجود دارد که سوخت آنها را به اندازه کافی تامین خواهیم کرد که به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در مورد ادامه دورکاری و کاهش فعالیت‌های حضوری ادارات گفت: دو پنجشنبه آینده یعنی ۲۲ و ۲۹ دی‌ماه، ادارات فعالیت خود را به صورت غیر حضوری و دورکاری انجام می‌دهند. همه دستگاه‌های اداری استان، ادارات کل، ادارات شهرستان‌ها و واحدهای تابعه باید بدون استثنا قبل از پایان ساعت اداری امروز سیستم‌های گرمایشی خود را خاموش کنند. در پنجشنبه گذشته که این شبهه تعطیلی اعمال شد، کاهش مصرف قابل توجهی احساس نشد. انتظار ما این است که فردا و پنج شنبه آینده، کاهش مصرف قابل توجهی را در سهم ادارات و مدارس داشته باشیم و بازرسان از شرکت گاز و سایر مراجع هم به صورت سرزده حضور خواهند داشت و کنترل خواهند کرد.

استاندار مرکزی گفت: مدارس استان تاکنون سهم خود را در کاهش مصرف به نحو مناسب اعمال نکردند که به نظر می رسد دلیل آن روشن بودن سیستم گرمایشی آنها در تمام ساعات روز یا نبود مدیریت کافی باشد. مدیران مدارسی که بدون سخت گیری در سطح الگوی مصرف بتوانند از امروز تا پانزدهم بهمن مصرف را کاهش دهند، حتما از طریق شرکت ملی گاز و اداره کل آموزش و پرورش مورد تشویق قرار خواهند گرفت. بنابراین انتظار ما این است که مدیران و معاونین مدارس و مدیران نواحی آموزش و پرورش به طور ویژه نسبت کاهش مصرف در حوزه موسسات و مراکز آموزشی اقدام کنند.

وی در مورد فعالیت بانک ها در پنجشنبه ها گفت: بانک‌ها برخلاف هفته گذشته که کاهش ساعت کار داشتند، در دو پنجشنبه پیش رو در سطح استان تعطیل خواهند بود و باید مصرف گاز و برق خود را کاهش دهند، اما چون ممکن است در کسب و کار مردم و فعالان اقتصادی اختلال وجود باید، در هر شهر تعدادی از شعب بانک که عمدتا شعب مرکزی آن بانک‌ها هستند، فعال خواهند بود که لیست کامل بانک‌های کشیک تا پایان وقت اداری امروز توسط شورای هماهنگی بانک‌های استان در سطح وسیع منتشر خواهد. برای بانک‌هایی که در مناطق صنعتی و شهرک ها هستند، شعبه کشیک در نظر گرفته می شود تا در کسب و کار اختلال ایجاد نشود. بانک ها به عنوان یک مصرف کننده در سطح استان باید کاهش مصرف را انجام دهند و از مدیران شعب درخواست می شود که در پایان وقت اداری امروز سیستم های گرمایشی خود را به طور کامل تا صبح روز شنبه خاموش کند.

وی ادامه داد: فعالیت دانشگاه ها کماکان در اختیار خود دانشگاه است چون اکنون فصل امتحانات است و فرض بر این است که مصرف قابل توجهی ندارند. اما چون برودت هوا از امروز شدت خواهد گرفت، این اختیار برای آنها در نظر گرفته شده است که با صلاحدید برای تعطیلی و غیرحضوری شدن اقدام کنند.

مخلص‌الائمه در مورد تاثیر کاهش ساعت اداری در مصرف گاز گفت: خوشبختانه کاهش ساعت کار که با یک ساعت و نیم تاخیر در ابتدای شروع و نیم ساعت افزایش در پایان کار همراه بود و در مجموع یک ساعت کاهش ساعت کار را رقم زده است، اکنون حدود ۴۹ درصد مصرف گاز در سطح ادارات را کاهش داده است اما پیش‌بینی می‌کنیم که اگر مدیریت بهتری اعمال شود به ویژه اینکه زودتر از ساعت مقرر سیستم گرمایشی را خاموش کرده و میزان درجه حرارت اتاق ها و سالن های جلسات و سالن های عمومی را کم کنند، تا حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مصرف گاز در بخش اداری را کاهش دهیم. پیش بینی می شود که مصرف گاز مدارس تا حداقل ۵۰ درصد کاهش شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha