محمدمهدی علایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع امنیت و سلامت امتحانات حائز اهمیت است و همه دستگاههای نظارتی و امنیتی ذیربط که در این موضوع میتوانند کمک کنند باید پای کار بیایند. لازم است در این زمینه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به تفصیل شرح وظایفی بنویسد تا استانداری بتوانند آن را به دستگاههای مربوطه ارسال و عملیاتی شدنش را درخواست کند.
وی با بیان این موضوع که تغییر کاربری مدارس و مولدسازی آنها قدم بسیار مهمی است، بیان کرد: تا کنون در خصوص سه مدرسه در استان قزوین این تغییر کاربری اتفاق افتاده است ولی این تعداد بسیار کم است و باید هرچه سریعتر این اتفاق بیفتد چرا که معمولاً در برابر تغییر مقاومتهایی وجود دارد ولی پس از دیدن آثار مثبت آن همراهی همگانی دیده میشود.
وی تصریح کرد: باید با نگاه منفعت برای عموم و تأثیر مثبت بلندمدت به موضوعات مختلف به خصوص موضوعات آموزشی و تربیتی نگاه کنیم تا بتوانیم نیروی انسانی ارزشمند داشته باشیم.
اعلایی عنوان کرد: موضوع کارآفرینی و ایجاد ظرفیت خلاقیت از نقاط ضعف فعلی آموزش و پرورش است، اینکه امروز میبینیم یک فارغالتحصیل پس از ۱۵ سال به دنبال ترمیم معدل خود است و یا مدرکگرایی در جامعه رواج دارد نشان میدهد در کارآفرینی و به کارگیری استعدادها آنطور که باید موفق نبودهایم.
وی گفت: در این راستا باید به سمتی قدم برداریم که برای استعدادیابی برنامهریزی کنیم، تا زمانی که برای استعداد یابی برنامهریزی نداشته باشیم هر روز با مشکل روبهرو خواهیم بود لذا باید با ارزشآفرینی برنامهریزی کنیم چراکه جامعه تربیت تک بعدی نمیخواهد.
این مسئول با تأکید بر این موضوع که تأمین و تجهیز اردوگاه یانسآباد میتواند در عرصه آموزش و تربیت دانش آموزان نقش قابل توجهی داشته باشد، بیان کرد: اردوگاه یانس آباد باید محور پیشران تربیت برای معلمان و دانش آموزان باشد چرا که میتواند به عنوان یک ساختار میانبخشی برای همافزایی مدیریت اجتماعی استان درنظر گرفته شود.
وی ادامه داد: از همین رو سازمان برنامه و بودجه استان موظف شده که بودجهای برای تکمیل این اردوگاه اختصاص دهد تا تربیت و خلاقیت و آموزش همزمان در دورههای آموزشی در این اردوگاه پیش برود و دانش آموزان بتوانند با الگوهای موفق چند بعدی آشنا شوند.
استاندار قزوین در پایان گفت: تأکید همیشگی ما در خصوص آموزش و پرورش نحوه عمل نتیجهگرا است نه نه فرایندگرا، اگر فرایندگرایی منجر به نتیجه شده و خروجی آن منابع انسانی ارزشمند باشد حائز اهمیت است و اگر نباشد شاهد سیکل معیوب خواهیم بود.
انتهای پیام
نظرات