• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401102114179
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

لطفاً به دل جاده نزنید!

لطفاً به دل جاده نزنید!

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: آنچه آمادگی برای مدیریت بحران را ضعیف می‌کند عدم همکاری مردم است که حتی در شرایط بحرانی گاهی به دل جاده‌ها می‌زنند.

محمدعلی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت راه‌ها، اظهار کرد: شب گذشته به واسطه انسداد مسیر در سمت گناباد خراسان رضوی و برودت هوا و کولاک شدید در مسیر قاین به سمت گناباد نیز با کندی تردد مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه به دلیل این شرایط ناگزیر شدیم راه بیرجند به قاین را ببندیم، افزود: اکنون هیچ محوری در خراسان جنوبی بسته نیست و ترددها حتی به کندی جریان دارد.

آخوندی با تاکید بر پرهیز تردد غیرضروری در مسیر بیرجند به اسدیه و تردد با تجهیزات زمستانی، ادامه داد: اکنون لازم است تردد در تمام محورها با رعایت اصول ایمنی انجام شود.

وی با اشاره به وجود مه در اکثر محورهای استان، افزود: نکته بعدی اسکان درراه ماندگان بود که تاکنون حدود ۲ هزار نفر اسکان داده شده‌اند و ۱۵۰۰ قرص نان، ۸۹۰ تخته پتو و بیش از ۳۰۰ عدد کنسرو بین در راه ماندگان توزیع شده است.

آخوندی با اشاره به انتقال سرنشینان هشت خودروی سواری که در مسیر جاده‌های استان گرفتار برف و کولاک شدند، تصریح کرد: همچنین حدود ۶۰۰ نفر توسط موکب داران در خضری و قاین اسکان داده شده و غذای گرم بین آنان توزیع شده است.

وی با اشاره به نقص فنی یک دستگاه اتوبوس در مسیر آرین شهر به سمت بیرجند و جابجایی مسافران با خودروهای امدادی، اظهار کرد: امدادرسانی به صورت پراکنده با توجه به وضعیت جوی در نقاط مختلف استان انجام و هماهنگی با استان‌های مجاور مبنی بر اطلاع رسانی وضعیت جاده‌ها و اعلام به مردم برای عدم حرکت به آن سمت انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای خودرو، ادامه داد: توصیه این است که مردم در این ایام در جاده‌ها تردد نکنند.

آخوندی با بیان اینکه در سطح شهرستان قاین با دستور فرماندار دو نانوایی موظف به طبخ نان برای درراه ماندگان شدند، افزود: پیش بینی اکیپ‌های امدادی در طرح زمستانی انجام شده و مشکلی از نظر تجهیزات امدادی در استان نداریم.

وی بیان کرد: عدم همکاری مردم و تردد در مسیرهایی که اعلام شده با برف و کولاک و لغزندگی همراه است، بحث بحران را به اضطرار تبدیل می‌کند که این افراد سلامتی خود و خانواده خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

آخوندی با بیان اینکه وقتی هشدارها ارائه می‌شود انتظار این است که مردم نیز به فکر خود و دیگران باشند، یادآور شد: اگر همکاری مردم نبوده و بی توجهی به قوانین و مقررات صورت گیرد، این وضعیت جوی به سمت بحران پیش خواهد رفت و امدادرسانی سخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha