• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401102114183
  • خبرنگار : 71214

/لایحه بودجه ۱۴۰۲/

سن بازنشستگی ۲ سال زیاد می‌شود

سن بازنشستگی ۲ سال زیاد می‌شود

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ سن بازنشستگی در صورت داشتن دو شرط، دو سال افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، در بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است: سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می‌یابد.

آیین‌نامه‌های اجرائی مورد نیاز این قانون در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است، حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم‌ الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

اجرای احکام مندرج در این قانون در خصوص احکام یکساله مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده و سایر احکام دارای ماهیت دائمی تحت عنوان قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳) تا زمانی که توسط قوانین دیگر نسخ نشده، دارای اعتبار است. قانون برنامه پنجساله ششم توسعه تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و حد اکثر شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تمدید می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۳۲

این قانون در صورت تصویب شدن در محلس منجر می شود به : 1- افزایش بیکاری جوانان و در نتیجه ناامیدی و پرخاشگری بیشتر در جوانان کشور 2- مهاجرت بیشتر جوانان و بزرگسالان به خارج کشور 3- تعطیلی بیشتر بنگاههای کوچک و بزرگ اقتصادی توسط کارفرمایان و صاحبان اقتصادی بدلیل ناتوانی در پرداخت حق بیمه کارگران خود 4- ایجاد حس بی اعتمادی به دولت آقای رئیسی . 5- فرسودگی بیشتر در افراد واجد بازنشستگی و کارگران و افت کیفیت تولید و خدمات در سطح جامعه 6- عقب ماندگی بیشتر در جامعه و صنعت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۳۲

بسيار اشتباه است سن بازنشستگي را بالا نبريد به جايش جوانان را استخدام كنيد

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۹ ۰۹:۴۷

دولت سود می کند چرا : 1- پاداش سی ساله کارمندش را نمی دهد یعنی چند صد میلیون نمی دهد 2- سود این چند صد میلیون می شود مقدار حقوق کارمند می دهد 3- یعنی کارمند بدون یک ریال بار مالی مجانی کار می کند 4- نقدینگی زیاد نمی شود / تورم زیاد نمی شود در این بخش 5- مشاغل آزاد دیگر مثل مغازه داری پر نمی شود 6- کشور در شرایط سخت تحریمی تورمی ... می تواند با تخصص و تجربه بالا این عزیزان گلیمش از آب در بیارد 7- اکثر این عزیزان جنگ و انواع مشکلات دیده اند قوی شدن فرهنگ ایثار گذشت را خوب می دانند . عالی هستند و خداوند را دوست دارند پخته شدن می دانند دنیا ارزش گرفتن رشوه و حقی ناحق کردن ندارد 8- صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری قوی تر می شود در کارگری و مهندسی این عزیزان هر سال پایان سال حقوق اسفند پاداش می گیرند یعنی مثلاً یک کارگر شرکت یا مهندس شرکت : حقوق اسفند + عیدی سه برابری کارمند + پاداش یک حقوق و مزایای کامل + اضافه کار می شود حقوق پایان سال کارگر و مهندس می شود بالای سی میلیون تا 50میلیون ولی (( کارمند اسفند ماه یک حقوق + عیدی هر سال که امسال یک میلیون و ششصد هزار تومان بود = زیر ده میلیون تا حداکثر 18 میلیون می شود این شد حقوق یک کشوری یا لشگری )) فرق دیدی عزیزان لشگری و کشوری یک ریال پاداش آخر سال نمی گیرد حق مسکن نمی گیرد بن ندارد اضافه کار ندارد سختی کار حتی یک ارتشی ندارد .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۱:۱۸

ما دیگر توان یکروز بیشتر را نداریم و از نسل جوان بیکار استفاده کنید !