• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102114196
  • خبرنگار : 50356

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد

رشد ۱۹ درصدی صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی

رشد ۱۹ درصدی صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از رشد ۱۹.۴۸ درصدی صدور اسناد مالکیت استان در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سید مرتضی مولوی پور با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۲۳۴ هزار و ۳۶ سند مالکیت تک برگ صادر شده که نسبت به ۱۹۵ هزار و ۸۸۴ سند صادره در مدت مشابه سال قبل صدور اسناد کاداستری ۱۹.۴۸ درصدی رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع اسناد صادره از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۴۰۸۸ سند مالکیت در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی با رشد ۲۱.۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه قبل صادر شده است. همچنین شاهد رشد ۴۰ درصدی اسناد صادره در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با ۱۲ هزار و ۹۵۷ سند مالکیت صادره بوده‌ایم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی همچنین به اقدامات انجام شده در راستای صیانت از موقوفات استان اشاره و بیان کرد: با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه در استان ۲۶۲۵ سند برای رقبات وقفی در ۹ ماه ابتدای سال جاری صادر شده است که افزایش ۴۵ درصدی در صدور این اسناد را نشان می‌دهد.

مولوی پور با اشاره به نصف شدن میانگین مدت زمان صدور اسناد مالکیت تک برگ در استان افزود: با توجه به سیاست‌های سازمانی و اقدامات انجام شده در راستای ایجاد ثبت نوین در سال‌های اخیر شاهد این مهم هستیم. تبدیل کامل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ این مدت زمان کاهش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد و در آینده شاهد صدور به روز تمامی اسناد مالکیت حدنگار خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: قریب به ۶۸ درصد از کل تقاضاهای صورت گرفته به منظور صدور سند مالکیت جدید در ۹ ماه ابتدای سال جاری با ۱۵۹ هزار و ۶۵۳ مورد را اسناد تک برگ شامل شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۳۴ هزار و ۸۶۵ سند دفترچه‌ای هم به تک برگ تبدیل شده است.

مولوی پور  در ادامه به استعلامات انجام شده و خلاصه معاملات ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت: ثبت ۱۳۹ هزار و ۲۸۸ خلاصه معامله به صورت برخط و پاسخ به بیش از ۱۵۵ هزار و ۷۳۹  استعلام در کمتر از ۲ روز در کنار بیش از ۲۶ هزار مکاتبه الکترونیکی با مراجع قضایی در این مدت بخش دیگری از خدمات ارائه شده در حوزه ثبت اسناد و املاک است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی. در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه امسال ۲۴ هزار و ۳۴۴ عملیات تفکیک بنا به درخواست مراجعین در ادارات تابعه ثبت اسناد و املاک استان انجام گرفته است که افزایش ۶۷ درصدی در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha