• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401102114302
  • خبرنگار : 71656

صداوسیما برای ۱۴۰۲ چقدر بودجه گرفت؟

صداوسیما برای ۱۴۰۲ چقدر بودجه گرفت؟

با تصویب لایجه بودجه سال ۱۴۰۲، جزییات اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه سیاست‌گذار به تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه منتشر شده است. در همین راستا بودجه‌ی اختصاص داده شده به سازمان صدا و سیما قابل مشاهده است که حدود هشت هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

در قسمتِ ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه، سهم هر دستگاه سیاست‌گذار از بودجه ۱۴۰۲ به تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه آن مشخص شده است. در این میان برای سازمان صدا و سیما به‌عنوان یک دستگاه سیاست‌گذار، که زیرمجموعه‌ای برای آن معرفی نشده، مبلغ ۷.۹۳۸.۰۲۰.۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

بودجه سال آینده ۵۲۶۱ هزار میلیاردی بسته شد + پیوست‌ها

سهم بالای تلویزیون از بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۱

صداوسیما از بودجه ۱۴۰۰ چه سهمی دارد؟


این مبلغ درحالی به سازمان صدا و سیما اختصاص داده شده که در بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه ابتدایی، ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز سهم سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌های صوتی و تصویری از بودجه پیشنهادی، معادل ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان بود.

رقمِ حدودی هشت هزار میلیاردی برای سازمان صداوسیما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سهمِ این سازمان به مراتب و در مقایسه با دوسال گذشته، افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۸:۱۲

دولت کسری بودجه شو با شوک ارزی جبران میکنه . حالا چرا کسری بودجه؟ چون بخش وسیعی از بودجه در صداوسیمای که ۲۰ درصد هم بیننده نداره . و حوزه علمیه نامولد و صدو پنجاه نهاد ازجمله سازمان امربمعروف و نهی از منکر رو پرداخت کنه. همه جای دنیا خرج کلیسا رو تو بخش خصوصی توسط اعانات بمیزان کم پرداخت میشه . این نهاد صداو سیما نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه دادن و به جز صداو سیما یه بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری فقط بابت ساختن فیلم حضرت موسی اختصاص یافته. این درحالی هست که استانهای ایران از بیکاری آلودگی هوا و فقر در رنج هستن . این صدا و سیما رو بدید بخش خصوصی این دستبرد در نرخ ارز برای کسری بودجه موجب تلاطم بازار و خوابیدن بیشتر تولید و بیکاری بیشتر در نتیجه شورش و نارضایتی میشه که عاملش خود نهادهای نامولد و رانتخوره