• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401102114486
  • خبرنگار : 30188

ویژگی‌های مهم یک لوگو خوب چیست؟

ویژگی‌های مهم یک لوگو خوب چیست؟

برای شروع کسب‌وکار، طراحی لوگو یکی از بخش‌های مهم است؛ بنابراین باید بدانیم که لوگویی که می‌خواهیم برای طراحی سفارش دهیم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران وبر، در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگو را با هم مرور خواهیم کرد.

1. سادگی

بهترین لوگوها – آنهایی که به بیننده احساس فوری و واضحی از «شما» می‌دهند – تمیز و بی‌آلایش هستند. به‌طور کلی سادگی تأثیرگذارتر است.

لوگوهای زیر سعی می‌کنند چیزهای زیادی را در لوگوهای خود جای دهند. هیچکس وقت صرف تلاش برای کشف آنها ندارد.

ویژگی‌های مهم یک لوگو خوب چیست؟

سه لوگو که هر کدام بیش از سه عنصر بصری و متن اضافی دارند.

2. به یاد ماندنی

در یک طراحی لوگو حرفه‌ای، باید بتوان به راحتی پس از یک نگاه آن نماد را به خاطر آورد. به هر حال، یک نگاه معمولاً تمام چیزی است که لوگوی شما از اکثر مردم دریافت می‌کند.

مانند هر نمادی، باید به معنای چیزی منحصر به فرد باشد و باید به راحتی آن را به خاطر آورد اگر پس از اینکه شخصی به آن نگاه کرد، فوراً بتواند عناصر اصلی آن را توصیف کند. لوگویی که پیچیده، شلوغ، دارای بخش‌ها و تکه‌های متعدد است، برای بیننده دشوار خواهد بود که اطلاعات آن را سریع دریافت کند و بعد از آن به خاطر بسپارد.

در حالت کلی ذهن انسان علاقه‌ای به اطلاعات اضافه که ضروری نیست، ندارد.

3. اصالت

طراحی لوگو باید اصالت خود را داشته باشد. یک آرم نباید کپی از سایر رقبای شما باشد. بسیاری این اشتباه مهلک را انجام می‌دهند که از سایر برندها کپی‌برداری می‌کنند. آرم باید اختصاصی باشد و دارای اصالت! این باعث می‌شود هم به یادماندنی شود و هم در ذهن مشتریان بماند.

4. مدرن و در عین حال بدون محدودیت زمانی

طراحی مدرن آرم باید به گونه‌ای باشد که با متود امروز مدرن به نظر برسد اما نه این که چند سال بعد قدیمی شود. این ویژگی در کنار سادگی می‌تواند به بخش بدون محدودیت زمان لوگو برند شما را برساند.

رویکرد کلی شما باید مدرن باشد، همانطور که عناصر، رنگ‌ها و حروف چاپی خاص باید مدرن باشد.

برخی از لوگوها در طول زمان کمی تغییر کرده‌اند، فقط به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند تا آنها را مدرن‌تر کنند، اما عناصر ضروری را دست نخورده نگه داشته‌اند، مانند UPS، Starbucks و Burger King.

5. تعادل

بهترین لوگوها با استفاده از اصول تناسب و تقارن طراحی می‌شوند. در تصویر زیر، می‌توانید ببینید که چگونه لوگوی اپل و لوگوی توییتر از دایره‌هایی از مقادیر متناسب و همچنین تقارن برای ایجاد کیفیت زیبایی‌شناختی دلپذیر و متعادل استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های مهم یک لوگو خوب چیست؟

آرم‌های توییتر و اپل با دایره‌های متحدالمرکز و نسبت طلایی جدا شده و طراحی خوبی را نشان می‌دهند.

6. تطبیق‌پذیری

لوگوی شما به طرق مختلف و در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در اینجا فقط چند مورد است:

  • روی تی‌شرت‌ها، کلاه‌های بیسبال و افسوس، بسته‌های فانی
  • روی خودکار، جاکلیدی و بطری آب
  • در بنرهای بزرگ افقی و عمودی
  • در هر دو زمینه سیاه و سفید (مطمئن شوید که طراح شما لوگوی شما را سیاه و سفید ایجاد می‌کند تا در صورت لزوم این نیازها را برآورده کند)
  • خیلی بزرگ و خیلی خیلی کوچک

برای مثال در صورتی که لوگو شما دارای جزئیات بسیاری باشد در حالت بسیار کوچک با مشکل مواجه خواهد شد و دیده نخواهد شد.

لوگوی شما باید یکپارچگی خود را حفظ کند و به هدف خود بدون توجه به استفاده از آن عمل کند. یک طراح خوب همه اینها را درک می‌کند و لوگویی ایجاد می‌کند که در همه شرایط کار کند. او همچنین سایر عناصر مهم برای برندسازی را نیز در نظر می‌گیرد. برای مثال طراحی یک پترن برای ست اداری شما.

با توجه به وجود انواع لوگو باید بدانیم که این ویژگی‌ها برای همه لوگوها یکسان است و باید رعایت شود.

۳ ویژگی یک لوگو خوب از نظر یک طراح معروف

حال که تا به اینجا ۶ ویژگی مهم را توضیح دادیم، بهتر است نظر یکی از طراحان لوگو معروف جهان را در مورد مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگو بدانیم. ساگی هاویو تعدادی از نمادین‌ترین لوگوهای روی زمین را طراحی کرده است و این اغراق‌آمیز نیست. او لوگوهایی را برای PBS ،Chase ،Mobil Showtime و National Geographic طراحی کرده است. بله، این مرد یک طراح واقعی است!

اغلب، مردم فکر می‌کنند که یک لوگوی خوب، لوگویی است که چیزهای زیادی در مورد شرکت بگوید یا واقعاً زیبا باشد. در این ویدیو، ساگی هاویو به ما قطعی‌ترین پاسخ را می‌دهد که چه چیزی یک لوگو را عالی می‌کند. واقعیت این است که یک لوگوی خوب باید سه چیز داشته باشد:

  • مناسب: آرم‌ها باید از نظر احساس مناسب باشند. نیازی به گفتن کلی نیست.
  • متمایز و به یاد ماندنی: باید آنقدر غیرعادی باشد که در ذهن ما باقی بماند.
  • ساده: لوگوها در رسانه‌های مختلف در اندازه‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. باید بتوان آن را در هر اندازه پیکسل تولید کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha