• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102114594
  • خبرنگار : 50377

استاندار مازندران:

۲۰ درصد از منابع بانک‌های خصوصی در مازندران هزینه می‌شود

۲۰ درصد از منابع بانک‌های خصوصی در مازندران هزینه می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران از عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی انتقاد کرد و گفت: ۲۰ درصد منابع بانک‌های خصوصی مازندران در داخل استان هزینه می‌شود، این استان باید از ظرفیت بانک‌های خصوصی به صورت هدفمند استفاده کند.

سید محمود حسینی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان با اعلام اینکه در مازندران با محدودیت زمین مواجه هستیم، اظهار کرد: مسکن ملی از شعارهای محوری دولت سیزدهم است روان سازی در بخشی از قوانین و مقررات شکل گرفته است تا بحث زمین در مازندران حل شود.

وی با تاکید براینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن سرعت بخشند، افزود: کار در این زمینه نیازمند اقدام جهادی است در این فرصت باقی مانده بانک‌ها نسبت به عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات، نیروهای خود را بسیج کنند تا در ۱۵ روز آینده شاهد اتفاقات خاص در این حوزه باشیم.

 استاندار مازندران، تصریح کرد: مردم  در بافت‌های فرسوده و خود مالکی متقاضی هستند خودشان اقدام کنند تا یک روند رو به جلو در طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شود. لازم است با کمک بانک‌ها وضعیت کنونی را به نقطه مناسب برسانیم .

نماینده عالی دولت در مازندران به نظارت جدی معاون اقتصادی استانداری نسبت به بانک‌ها اشاره کرد و گفت: باید شاهد تغییر در عملکرد بانک‌ها استان باشیم.

این مسئول از عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی انتقاد کرد و یادآور شد: با طرح موضوعاتی که تصمیمات نهایی را حوزه‌های ستادی می گیرند؛ اصلا مبتنی بر منطق عدالت نیست چرا که مردم این استان سپرده‌های خود را در بانک‌های خصوصی استان می‌گذارند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه۲۰ درصد منابع بانک‌های خصوصی مازندران در داخل استان هزینه می‌شود، افزود: مازندران باید از ظرفیت بانک‌های خصوصی به صورت هدفمند استفاده کند.

وی بخش عمده‌ای از مشکل کمبود اسکناس در خودپردازها را مربوط به حجم بالای مسافران و تردد زیاد در استان دانست و یادآور شد: در فضای بهره‌گیری و رتبه بندی بانک‌ها، سهم گردشگری مازندران باید دیده شود؛ لازم است میزان بهره‌وری در بخش زیر ساختی استان مشخص شود. چرا که در بحث جاده‌ای آب، برق و گاز مشکلات زیرساختی داریم که در مواقع بحرانی این مشکلات خودش را نشان می‌دهد .

 این مسئول اضافه کرد: فضای فعلی اقتصادی کشور با این نوسانات ارزی و بورس شرایط را برای بنگاه‌های اقتصادی و تولید کنندگان سخت کرده است و متاسفانه موضوعی که عادت شده است رفتن به سراغ بانک‌ها است در صورتی که راه‌های مختلفی برای تامین منابع مالی داریم.

استاندار مازندران بانک‌ها را فرماندهان جنگ اقتصادی معرفی کرد و ادامه داد:  در شرایط فعلی نباید از سوی بانک‌ها به واحدهای تولیدی و مردم فشار وارد شود هرچند که معتقدیم باید با افراد سوء استفاده‌گر برخورد شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: گرایش سرمایه گذاران به استان مازندران مشهود است البته بانک‌ها باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار با اعمال روش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به تحقق این مهم اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha