• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401102214904
  • خبرنگار : 50214

ایجاد بیش از ۲۰۰۰ هکتار گلخانه در یزد

ایجاد بیش از ۲۰۰۰ هکتار گلخانه در یزد

ایسنا/یزد نماینده معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان یزد از قطب های تولید محصولات گلخانه ای در کشور است، عنوان کرد :بیش از دو هزار هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد شده که گذشته خوب و تجربیات ارزنده ای در زمینه ی سازه‌های گلخانه‌ای و تولید محصولات گلخانه‌ای دارد.

«مرتضی موسوی» ضمن حضور و پاسخگویی به مراجعین میز ارتباط مردمی در سازمان جهاد کشاورزی که در راستای سفر دوم رئیس جمهوری به استان یزد برپا شده است، اظهار کرد: ارتباط مستقیم با بهره برداران از این لحاظ مهم است که ما مسائل و مشکلاتشان را از زبان خودشان و بدون واسطه شنیده و پیگیر میشویم و به امید خدا مشکلاتشان در بازه زمانی کوتاه تری حل میشود .

وی افزود: میز خدمت باعث میشود باغداران و بهره برداران از وضعیت توانمندی های دولت با خبر و از سیاست هایی که معاونت امور باغبانی در ارتباط با محصولات باغبانی در کشور دارد نیز باخبر شوند.

وی در رابطه با اهمیت ارتباط مستقیم با بهره برداران گفت :با مردم ارتباط برقرار کرده و سیاست ها را با آنها در میان میگذاریم و انعکاس آن را مشاهده کرده و  نقطه نظراتشان را شنیده و در سیاست های کشور ی لحاظ می کنیم.

موسوی ضمن اشاره به اهمیت نهال در کشاورزی اعلام کرد :نهال مهمترین نهاده ی باغبانی است و پایه و زیر ساخت باغ با نهال بنا گذاشته می شود .

وی افزود: اگر ما بتوانیم نهال سالم و اصیل را به باغدار بدهیم و همچنین دسترسی باغدار به نهال راحت و آسان شود به صورت صد در صد کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی افزایش چشمگیری خواهد یافت

این مسئول بیان کرد :توصیه میکنم تولید نهال در استان یزد راه اندازی شود و نهال سالم و اصیل با کیفیت عالی و گواهی شده در اختیار باغداران قرار گیرد .

موسوی با بیان اینکه استان یزد از قطب های تولید محصولات گلخانه ای در کشور است عنوان کرد :بیش از دو هزار هکتار گلخانه در سطح استان احداث شده که گذشته خوب و تجربیات ارزنده ای در زمینه ی سازه های گلخانه ای و تولید محصولات گلخانه ای دارد .

وی افزود :ترمینال های بسته بندی و جمع آوری محصولات گلخانه ای ،کد گذاری محصولات،تولید سوپر سبزی ها،نشاهای پیوندی،نشاهای سالم و اصیل و تولید بذور هیبرید از سیاست ها و اهدافی است که توسط معاونت باغبانی وزارتخانه دنبال می شود .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، مرتضی موسوی در پایان  یاد آور شد: اهدافی که توسط معاونت باغبانی وزارتخانه دنبال میشود برای توسعه و تولید محصولات باغی است که نهایتا منجر به مصرف محصولات سالم توسط مردم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha