• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401102214947
  • خبرنگار : 50286

در جشنواره ملی مرکبات در جنوب کرمان عنوان شد

جنوب کرمان با ۲۰ رقم تجاری مرکبات، سرآمد تولید/ کریدور شمال به جنوب از این منطقه بگذرد

جنوب کرمان با ۲۰ رقم تجاری مرکبات، سرآمد تولید/ کریدور شمال به جنوب از این منطقه بگذرد

ایسنا/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از تنوع ۲۰ رقم تجاری مرکبات با ۶۰۰ هزار تن تولید در منطقه خبر داد.

احمد احمدپور امروز ۲۲ دی ماه در آیین چهارمین جشنواره ملی مرکبات در جیرفت با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، باغداران، کشاورزان و تولیدکنندگان به اهداف جشنواره اشاره کرد و گفت: در جنوب کرمان  با ۳۲ هزار هکتار سطح زیرکشت مرکبات و ۶۰۰ هزار تن تولید، تنوع اقلیمی برای مرکبات داریم.

وی استمرار تولید مرکبات و  تنوع رقم را از دیگر مزیت های  منطقه جنوب کرمان عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۰ رقم تجاری مرکبات کشت و پرورش می شود و سلامت محصولات از مهمترین مزیت‌ها به شمار می‌آیند و مرکبات تولیدی جنوب کرمان سالم ترین محصول داخلی هستند که از کیفیت مناسب برخوردار هستند و  در آینده نزدیک می توانیم محصول اورکانیگ را تولید کنیم.

تعرفه‌بندی ها باید به موقع باشند

به گزارش ایسنا، ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: اگر در هیئت دولت تشکیل استان کرمان جنوبی تصویب شد، مستلزم شناخت جنوب بود.

وی با تبیین مزیت های بخش کشاورزی جنوب کرمان افزود: کشاورزان و باغداران محصولات را به قیمت بهتری عرضه می‌کنند اما هنوز قیمت با کیفیت متناسب نیست.

اعظمی تکمیل زنجیره تولید را خواستار شد و در ادامه آفات موجود در منطقه را  نام برد و تخصیص  اعتبارات را خواستار شد و از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای بخش‌های آبخیزداری خبر داد.

وی به قیمت پیاز اشاره کرد و گفت: روزانه ۳۰۰ کامیون پیاز به استان‌های دیگر ارسال کردیم و کنترل کشت محصول پیاز و سیب زمینی الزامی است. و با توجه به اینکه نهاده‌های کشاورزی گران شده، قیمت‌گذاری‌ها باید کارشناسی باشد.

در بخش دیگری از این جشنواره منصور شکراللهی نماینده شهرستان‌های کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، منوجان و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب کرمان یکی از زرخیزترین مناطق کشور است و سالیانه چهار و نیم میلیون تن تولید داریم و بهترین مرکبات دنیا و کشور را تولید می‌کنیم.

وی بهترین اراضی حاصلخیز را از مزیت‌های منحصر به فرد عنوان و از حمایت‌های صورت گرفته از تولیدکنندگان ابزار خرسندی کرد و گفت: تشکیل کریدور شمال به جنوب را که دسترسی روسیه به آب‌های آزاد است باید از مسیر جنوب کرمان بگذرد.

وی در پایان برگزاری جشنواره‌های شتر و حنا را یک زیرساخت مهم برای معرفی ظرفیت‌ها برای فراهم کردن صنایع جانبی عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha