• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401102214995
  • خبرنگار : 30188

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی

روز به روز استفاده از چمن مصنوعی فراگیرتر می شود. به علاوه، نه تنها در مصارف تزئینی و کفپوش، بلکه در زمین های ورزشی و مراکز آموزشی، فرهنگی، سازمانی، اداری، مهد کودک، پیاده‌روها و غیره ردپای چمن مصنوعی به عنوان پایه و اساس فضای سبز دیده می‌شود. اما چرا؟ دلایل بسیاری وجود دارد که چرا چمن مصنوعی تا این حد محبوب شده است، اما از همه مهمتر این است که نسبت به چمن‌های طبیعی در زمینه نصب و نگهداری اقتصادی‌تر می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسیاچمن، اگر شما یکی از طرفداران چمن مصنوعی ایرانی می‌باشید، باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به بهترین نحو ممکن قیمت چمن مصنوعی را برای خود حساب کنید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

فاکتورهایی که روی قیمت چمن مصنوعی تاثیر می‌گذارند

1.اندازه محوطه و فضا

همان طور که می‌دانیم نصب چمن مصنوعی بر اساس متر مربع انجام می‌گردد. عددی که برای متراژ فضای خود به دست می‌آورید نشان می‌دهد که باید چه متریال و تجهیزاتی در طول نصب چمن ها مورد استفاده قرار بگیرد. به طور مثال برای سبز کردن باغ و حیاط خود می‌توانید طول و عرض بخشی که می‌خواهید چمن مصنوعی را نصب کنید، در هم ضرب کنید تا متراژ به متر مربع به دست بیاید.

2. تایپوگرافی محوطه مورد نظر

قیمت چمن مصنوعی بر اساس حذف عناصری هم چون پستی و بلندی ها، موانع و شیب‌ها، سختی خاک روی زمین و غیره کمتر می‌شود، چرا که به معنای کار و هزینه نیروی کاری کمتر می‌باشد.

در غیر این صورت نیروی کاری باید وقت و تلاش بسیاری را برای آماده سازی زمین صرف کند.

3. کیفیت چمن مصنوعی که استفاده می‌شود

زمانی که بحث چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی به میان می‌آید، قیمت بر اساس وزنی چمن مصنوعی و مکانی که استفاده می‌شود، محاسبه می‌گردد. این که چقدر چمن مصنوعی قدرتمند و یا ضعیف باشد روی وزن آن تاثیر می‌گذارد. به طور کلی قیمت چمن مصنوعی سنگین‌تر، بیشتر است.

چمن مصنوعی ارزان هیچ وقت ظاهر و کاربرد مناسب و استانداری ندارد و هم چنین برای مصارف حرفه‌ای پیشنهاد نمی‌شود.

4. سایر هزینه ها

هنگام نصب و زیرسازی چمن مصنوعی، عوامل دیگری وجود دارند که بسته به مکانی که چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است لازم باشند یا نباشند.

  • لایه مخصوص مقابله با علف‌های هرز
    استفاده از این لایه به جلوگیری از شکل گیری رشد علف‌های هرز  و جلبک کمک می‌کند. در برخی موارد بسته به شرایط جوی و مکانی، حتی ممکن است از این لایه دو بار یکی در پایین‌ترین قسمت یکی مستقیما زیر چمن مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.
  • متریال و اجرای بیس و پایه
    زمین چمن مصنوعی باید با متریال و اجزایی هم چون سنگریزه های درشت تا ریز به صورت لایه لایه آماده شود (مخصوصا برای چمن مصنوعی فوتبالی و ورزشی). قطعا این زیرسازی بسته به کاربرد چمن مصنوعی متفاوت می‌باشد.
  • لایه ضد ضربه یا فوم محافظ
    این موضوع مخصوصا در نصب چمن مصنوعی در زمین‌های ورزشی هم چون فوتبال که احتمال برخورد بازیکنان و یا زمین خوردن‌شان وجود دارد، مانع آسیب های جسمی و جراحت‌های جدی آن‌ها می‌شود.
  • در نهایت قیمت چمن مصنوعی تحت تاثیر مواد پرکننده نیز قرار دارد. این مواد برای عملکرد بهتر چمن مصنوعی و حفظ ساختار الیاف بسیار کلیدی و مهم است.
    آسیاچمن با بهره گیری از تکنولوژی برتر هلند و با تکیه بر پشت کار تیم متخصص و مجرب خود بیش از 2 دهه است که بازار چمن مصنوعی در ایران خاورمیانه را دست گرفته است و در زمینه تولید و طراحی انواع چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی با بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی شناخته شده است.

آسیا چمن، همیشه سبز

شماره تماس: 41127-021 و 09194006300

منبع: www.asiagrass.com

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha