• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102215052
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول مطرح کرد:

فعالیت بیش‌ از ۴۰۰ مرکز درمانی تأمین اجتماعی در کشور

فعالیت بیش‌ از ۴۰۰ مرکز درمانی تأمین اجتماعی در کشور

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کل عدد بیمارستان‌ها و مراکز بزرگ درمانی به ۲۰ تا نمی‌رسید، گفت: امروز بالای ۴۰۰ مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی داریم.

میرهاشم موسوی بیست و دوم دی‌ماه در جلسه بررسی مشکلات کارگری و صنفی و حل مشکلات بیمه‌ای کارگران که با حضور مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز در تأمین اجتماعی به انجام کارهای بزرگ نیاز داریم که به همراهی دولت و مجلس و همه بزرگان نیاز دارد.

وی ادامه داد: با همه کاستی‌هایمان در افق رسیدن به عدالت در همه بخش‌ها صدا می‌زنیم که استحقاق ما بیشتر از این است.

موسوی افزود: با همه کاستی‌ها توجه نداریم که در گذشته چه بودیم و الان در چه موقعیتی هستیم، نمی‌توانیم دست آوردهای خودمان را در نظام نبینیم که این وظیفه ما در جهاد تبیین است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور عنوان کرد: پوشش تأمین اجتماعی در کشور ۵۳ درصد است و بیشتر از ۷۰ درصد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: این رقم قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد بوده است که حاصل تلاش همه شماست که عدد ۲۰ درصدی به ۷۳ درصد رسیده و آرمان ما این است که به ۱۰۰ برسد.

موسوی بیان کرد: ما بیش از ۱۰۰۰ جلسه گفت‌وشنود با شرکای اجتماعی داشتیم که اتفاق کم‌نظیر است، در حوزه درمان در همین دولت با دستوری که رئیس‌جمهور دادند امروز می‌گوییم که ۱۰۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه درمان هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کل عدد بیمارستان‌ها و مراکز بزرگ درمانی به ۲۰ تا نمی‌رسید، عنوان کرد: امروز بالای ۴۰۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی داریم و ارائه خدمت می‌کنیم بدون اینکه ریالی از جیب مردم کم شود.

وی بیان کرد: همه باید کنار هم قرار بگیریم تا صندوق را سرپا نگهداریم، وقتی سازمان را تحویل گرفتیم فقط ۹۰۰ میلیارد تومان به بانک رفاه بدهی داشتیم، ضریب پشتیبانی ما سیر نزولی داشته است.

موسوی تأکید کرد: با وجود کاهش درآمد خدمات ما افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ما کنار درمان بازنشستگان خواهیم بود، تصریح کرد: اولویت ما پرداخت حقوق در جایگاه و وقت خودش با وجود کمبود نقدینگی، نزدیک ۳۲ هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی و کش داریم.

وی با بیان اینکه الان ۱۸۳ پروژه در طراحی، ایجاد و توسعه داریم که ۹۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: باید به سمتی برویم که بیمار به‌جز درد بیماری فکر دیگری نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: ما مدیونیم هر کاری بتوانیم انجام بدهیم را ندهیم، مردمی که تا پای جان ایستادند، نباید توقف داشته باشند و باید در توسعه خدمات تخصصی درمان کوتاهی نکنیم.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه خدمات تخصصی درمان هرکسی بیاید با او قرارداد می‌بندیم، نباید بگذاریم خدمت کاهش پیدا کند.

موسوی در ادامه اظهار کرد: ظرفیت اسمی بیمارستان کوثر ۹۲ تخت است و بعداً می‌شود آن‌ را گسترش داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: خیلی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد موانع است، اینکه در رفع مشکلات رویکرد مثبت نداشته باشیم را قبول ندارم و این را بدانیم که خلاف قانون عمل نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان کوثر تا پایان سال باید انجام و توسعه خدمات تخصصی در بروجرد را در دستور کار قرار دهید.

موسوی با اشاره به بازسازی ساختمان تأمین اجتماعی بروجرد، عنوان کرد: راه خدمت و توسعه خدمت در تأمین اجتماعی و دستگاه‌هایی که با مردم سروکار دارند باید باز باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: وظیفه ما صیانت از حق‌الناسی است که در اختیار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha