• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102215108
  • خبرنگار : 30147

بزرگترین انبار امدادی خراسان رضوی در نیشابور ایجاد می‌شود/امدادرسانی به ۹۷ نفر در راه مانده

بزرگترین انبار امدادی خراسان رضوی در نیشابور ایجاد می‌شود/امدادرسانی به ۹۷ نفر در راه مانده
عکس اینترنتی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور از ایجاد بزرگترین انبار امدادی اضطراری بین شهرهای خراسان رضوی در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل شاه‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در مسیر مشهد از نیشابور تا کیلومتر ۵۰ روستای ابرش تحت پوشش جمعیت هلال احمر این شهرستان است، افزود: اکثر حوادث و امدادرسانی‌ها طی ۷۲ ساعت گذشته مربوط به محور زبرخان به مشهد بوده است.

وی عنوان کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته نیروهای جمعیت هلال احمر نیشابور به ۲ خانواده شامل ۶ مسافر اسکان داده‌ و به ۹۷ نفر نیز در قالب ۲۷ خودرو که از جاده منحرف یا دچار نقص فنی و دیگر مشکلات شده بودند، خدمات‌رسانی داشته‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور از توزیع ۴۰ بسته ۲۴ ساعته شامل بیسکویت، آب‌ معدنی، خرما و... به در راه ماندگان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت هفت تیم امداد و نجات در قالب ۲۱ نفر به در راه ماندگان خدمات‌رسانی داشته‌اند. همچنین پنج خودروی امداد و نجات نیز به کار گرفته شده‌ است.  

                                                                           بزرگترین انبار امدادی خراسان رضوی در نیشابور ایجاد می‌شود/امدادرسانی به ۹۷ نفر در راه مانده

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه در سایر محورها شامل میان‌جلگه و سرولایت خانه‌های هلال احمر هم در آماده‌باش بود اما در این مناطق مشکل خاصی نداشتیم و بیشتر خدمات‌رسانی‌ها مربوط به محور نیشابور به مشهد بوده است.

شاه‌بیگی عنوان کرد: اگر چه در حال حاضر یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در حوزه استحفاظی جمعیت هلال احمر نیشابور بیشتر نداریم اما تلاش می‌شود سال آینده مجوز راه‌اندازی پایگاه دیگری را برای محور سرولایت اخذ کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پنج پایگاه سیار در شهرستان آماده‌باش هستند که در صورت بروز حادثه نیروهای آن سریعا به محل اعزام می‌شوند.

ایجاد اولین اردوگاه اضطراری خراسان رضوی در نیشابور

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور در ادامه با بیان اینکه فعلا دپوی انبار امدادی مناسبی در شهرستان داریم، گفت: هم‌اکنون مجوزهای لازم برای راه‌اندازی یک انبار امدادی اخذ شده و در حال دریافت زمین هستیم. امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان بتوانیم این انبار را در جاده باغرود ایجاد کنیم.

شاه‌بیگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان‌ها انبار امدادی بزرگ نداریم، به همین دلیل طرح توجیهی یک اردوگاه اضطراری و سه انبار بزرگ را در مساحت ۱۲ هکتار در جاده باغرود داده‌ایم که امید است تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز شود.  

وی با بیان اینکه این اولین اردوگاه اضطراری خراسان رضوی خواهد بود که در قالب ۱۲ هکتار زمین در نیشابور ایجاد می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب محورها یخ زده است، از شهروندان انتظار داریم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت نیاز حتما زنجیر چرخ و تجهیزات مورد نیاز را همراه داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور افزود: متاسفانه بسیاری از کسانی که در برف گرفتار شده بودند، نه تنها هیچگونه تجهیزات ایمنی همراه نداشتند بلکه حتی باک خودرو را هم پر نکرده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha