• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102215115
  • خبرنگار : 50107

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد

۴۴۲ کارتن‌خواب را در شب‌های سرد اخیر پذیرش کرده‌ایم

۴۴۲ کارتن‌خواب را در شب‌های سرد اخیر پذیرش کرده‌ایم

ایسنا/خراسان رضوی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از روز سه‌شنبه تا ساعت هشت امروز صبح ۴۴۲ نفر را پذیرش کردیم که از این تعداد ۴۰ نفر خودشان مراجعه کردند و بقیه نیز از معابر شهری، میادین، زیرگذرها، ایستگاه‌های اتوبوس، حرم، اطراف حرم و پاتوق‌ها شناسایی و هدایت شدند.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پذیرش کارتن‌خواب‌ها طی این روزها اظهار کرد: ما از ۲ روز مانده به شب‌های سرد با هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهادها جمع‌آوری از پاتوق‌ها ومراکز تجمع را شروع کردیم و تعداد گشت‌ها را ۲ برابر افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات نسبت به قبل از برودت هوا ۲ تا سه برابر شده، عنوان کرد: از ۴۴۲ نفر شناسایی شده، ۶ نفر زن و بقیه مرد بودند که این ۶ نفر زن هم متکدی و بی‌سرپناه بودند.

ابراهیمی بیان کرد: ما تا ۸۰۰ نفر ظرفیت پذیرش داریم. ظرفیت خانه سبز را تا ۲۵۰ نفر افزایش دادیم. طی ۲ روز گذشته ۲ سالن ورزشی را نیز با ظرفیت ۴۵۰ نفر آماده کردیم که در یک سالن ورزشی ۴۱ نفر از اطراف و داخل حرم منتقل شدند. در خانه سبز نیز ۱۴۵ نفر پذیرش شدند. ما مددسرای بین راهی نیز داریم که اسکان ندارد. ۱۲ نفر هم که به این مددسرا مراجعه کردند، به خانه سبز منتقل کردیم. در محله شهید باهنر نیز ظرفیت یک گرمخانه را طی ۲ روز گذشته به ۶۰ نفر افزایش دادیم که ۲۳ نفر پذیرش داشتیم.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این کار قطعا بدون مشارکت مردم میسر نیست. از مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده فرد کارتن‌خواب با ۱۱۰ یا ۱۳۷ تماس بگیرند. اگر کسی هم متقاضی بود، مردم می‌توانند فرد متقاضی را به خانه سبز در خیابان شهید طرحچی ۱۹ انتقال دهند. مرگ تعداد زیادی از افراد کارتن‌خواب قطعی بود اما با کمک مردم نجات پیدا کردند. تعداد زیادی از افراد کارتن‌خواب سالمند هستند و طاقت سرما را نداشتند که اگر این جمع‌آوری‌ها اتفاق نمی‌افتاد، دچار مشکل می‌شدند. ما در طول روز گردش در شهر را انجام می‌دادیم اما از ساعت ۱۷ بعد از ظهر هر ۲ ساعت به تمام پاتوق‌ها مراجعه شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha