• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102215143
  • خبرنگار : 50547

فرماندار شهرستان نکا:

بصیرت بانوان توطئه معاندان نظام را خنثی کرد

بصیرت بانوان توطئه معاندان نظام را خنثی کرد

ایسنا/مازندران فرماندار نکا گفت: در فتنه اخیر هر چه دشمنان و آشوبگران سعی بر ایجاد رخنه در مسئله حجاب کردند اما زنان ما با بصیرت و الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) پاسخ کوبنده‌ای به این جریانات دادند و سربلند بودند و دشمن را از رسیدن به اهداف خود محروم و ناامید کردند.

عبدالرضا بابایی امروز در رویداد استانی جُمانه به معنای (تک مروارید) که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام والای مادر و روز زن به همت نهضت زنان پیشروی شهرستان نکا در سالن امیرالمومنین(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا برگزار شد، اظهار کرد:جایگاه حضرت زهرا (س) در جهان اسلام و گستره گیتی والا و رفیع است.

وی افزود: در سال‌های اخیر سعی دشمنان بر این بود که الگوی زن موفق را در قالب‌های مختلف و نابجا در کشورهای دنیا متصور کنند.

فرماندار نکا تصریح کرد: نمونه این اقدامات را پس از انقلاب اسلامی شاهد بودیم که با هوشیاری و گوشزدهای آگاهانه امام خمینی (ره) این توطئه‌ها خنثی شدند و موجب شد دشمن به هدف خود نرسد.

 وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران جایگاه زن را در جامعه عزت بخشید و ارج نهاد، اظهار کرد: محدودیت‌های بسیار زیادی در دوران قبل از انقلاب اسلامی در برابر زنان وجود داشت که صرفاً آنها را به اصطلاح خانه‌دار بودن مطلق کرده بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا، افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد این هستیم که زنان جامعه ما در همه زمینه‌ها اعم از تخصص در فقه، مهندسی، پزشکی، پُست‌ها و مسؤولیت‌های اداری و کشوری در بالاترین رتبه‌های شغلی در حال خدمت به جامعه در کنار خانه‌داری و خدمت به همسر و فرزندان خود هستند که این موضوع از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است.

این مسئول به جانفشانی شهدای والامقام برای زنده نگه داشتن و حفظ حجاب زنان و وصیت‌نامه آنها در مورد حجاب اشاره کرد و افزود: در فتنه اخیر، هر چه دشمنان و آشوبگران سعی بر ایجاد رخنه در مسئله حجاب کردند، اما زنان ما با بصیرت و الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) پاسخ کوبنده‌ای به این جریانات دادند و سربلند بودند و دشمن را از رسیدن به اهداف خود محروم و ناامید کردند.

تربیت و القای ارزش‌های توسط آموزش و پرورش

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه این نهاد مسؤولیت‌های زیادی در جامعه اسلامی دارد و تنها نهادی است که با همه اقشار جامعه ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد، گفت: آموزش‌های ارائه شده در این نهاد بر رفتار جامعه و فرزندان ما اثرگذار است بنابراین باید بهترین شیوه آموزش اسلامی را در مدارس توسط معلمان اجرا کنیم.

 این مسؤول با اشاره به اینکه امروز شاهد گسست و فاصله گفتمانی بین والدین دانش آموزان با مدارس شدیم، اظهار کرد: در سال‌های قبل، خانواده‌ها از مدارس، مدیران و معلمان مطالبه‌گری ارزش‌های اخلاقی، تربیتی، اعتقادی و اجتماعی داشتند.

 وی افزود: وظیفه و اساس آموزش و پرورش، تربیت، القای ارزش‌ها و تبیین قابلیت‌های اخلاقی و انسانی است که نتیجه آن شکوفایی دانش‌آموزان در همه زمینه‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، تصریح کرد: مدرسه تنها مکانی است که خانواده‌ها با سپردن فرزندان خود به آن، دیگر دچار دغدغه فکری نسبت به اوقات حضور آنها و چگونگی تربیتشان ندارند.

این مسئول ادامه داد: امروزه شاهد برخی انتقادات والدین در قبال ارائه و آموزش مسائل اعتقادی به فرزندانشان هستیم که جای نگرانی دارد. باید با آموزش صحیح و ارائه راهکارهای مفید مانع این فاصله گفتمانی و اعتقادی در سطح جامعه شویم.

 کمالی با اشاره به مسئله حجاب دانش آموزان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که فرهنگ غرب و بیگانه در مقابل عفاف و حجاب در خارج از محیط مدرسه در دختران ما غالب شود که جلوگیری از این مسئله ناراحت کننده نیازمند تمهیدات ویژه آموزش و تربیت ارزش‌های دینی دارد.

 این مسؤول هدف کشورهای معاند با جمهوری اسلامی ایران را نفوذ و تغییر فرهنگ غنی ما دانست و گفت: بی توجهی به مسائل فرهنگی، دینی، اخلاقی، اعتقادی، گفتاری، عفاف و حجاب در آینده نه چندان دور مانند خنجری بر قلب نسل آینده می‌شود. باید از این معضل جلوگیری شود.

 کمالی بر لزوم هدایت، تربیت صحیح، قوی کردن باورهای دینی در منزل و تکریم فرزندان توسط والدین تأکید کرد و گفت: امروز والدین و معلمان در خانه و مدارس به گونه‌ای جهادگر هستند؛ باید مانند مدافعان امنیت و کشور در مسئله تربیت فرزندان ایران اسلامی از خودگذشتگی کرده و در راه تحویل فرزندان سالم به جامعه، راه جهاد گونه‌ای در پیش بگیرند.

مدیر نهضت زنان پیشروی شهرستان نکا نیز با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه‌ای در راستای آرمان‌های شهدا و انقلاب داشته باشیم، گفت: دستگاه‌های فرهنگی ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی پای کار بیایند و آغازگر تحول فرهنگی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باشند.

معصومه مومن‌زاده با اشاره به مسابقه روایتگری در هفته کتابخوانی با محوریت کتاب ( تنها گریه کن ) که بیانات یک مادر شهید در آن نگارش شده و ویژه دختران دهه هفتاد و هشتاد و آشنایی این نسل با جبهه و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، اظهار کرد: لازم است که تنها به سخن گفتن از سرگذشت و مقام شهدا بسنده نکنیم، بلکه از ویژگی‌های شاخص مادران شهید که این فرزندان را در دامن خود پرورش دادند و همسران شهدا که عزیزترین شخص زندگی خود را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند باید در کتاب ‌ها به‌عنوان الگوی شایسته به جامعه معرفی شوند.

 شایان ذکر است به پاس قدردانی از زحمات مادر بزرگوار شهید محمود رادمهر از شهدای والامقام مقام و مدافع حرم، تندیس رویداد جُمانه تقدیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha