• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401102215197
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی:

هنر گرافیک صریح‌ترین زبان‌ در انتقال مفاهیم است

هنر گرافیک صریح‌ترین زبان‌ در انتقال مفاهیم است

ایسنا/اصفهان دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی گفت: زبان گرافیک و پوستر یکی از صریح‌ترین، سریع‌ترین و به‌روزترین زبان‌هایی است که ما می‌توانیم با استفاده از آن اتفاق‌های  پیرامون را به مخاطب انتقال داد.

مجتبی مجلسی، امروز(پنجشنبه، ۲۲ دی) در مجمع خبرنگاران، اظهار کرد: خیلی از ابزار برای رسیدن به خروجی و تولید محصول زمان زیادی را مصرف می‌کنند، اما گرافیک زبان سریع الانتقال در خروجی اثر تولیدی است و  جذابیت، ارتباط سریع و تولید سریع محصول، ویژگی هنر گرافیک است.

وی افزود: گاهی اوقات افراد خیلی ساده از وقوع بعضی اتفاق‌های فرهنگی عبور می‌کنند و از چرایی و علت آن اتفاق و رویداد خبر ندارند، اما گرافیک می‌تواند نقش خیلی خوبی در انتقال مفهوم ایفا کند.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی، تصریح کرد: موضوع امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و مشهد اردهال اتفاق فوق العاده مهم برای کاشان است که مخاطب بیرون از کاشان فقط از مناسک قالیشویان آن اطلاعاتی دارد، اما از چرایی برگزاری آن و شخصیت حضرت خبر ندارد و تصورش وقوع یک اتفاق آیینی است نه مراسم مذهبی در تاریخ شمسی است. 

مجلسی تاکید کرد: زبان گرافیک، می‌تواند رویداد قالیشویان و شخصت امامزاده سلطانعلی را برای مخاطب مفهوم سازی و تبیین کند و مفاهیم بصری تولید شده در این رویداد می‌تواند برای مخاطب به نحو مطلوب، گویا و در عین حال جذاب، از طریق نشان‌های تصویری و نوشتاری معرفی کند.

وی گفت: برگزاری رویداد ملی هنری شهید اردهال در کاشان اتفاق خوبی برای آموزش و ارتقای سطح هنرمندان کاشانی با پتانسیل بسیار خوب و قابل توجه آنها است.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی، افزود: آموزش، انسجام و تمرکز هنرمندان در یک مکان و در کنار هم، علاوه بر ایجاد هم افزایی، کسب تجربه، آشنایی با یکدیگر و به‌روز شدن آنها اتفاقات خوبی را در کاشان رقم خواهد زد.

مجلسی تصریح کرد: هدف از خلق اثر گرافیکی و طراحی گرافیک ارتباط و تاثیرگذاری فرمی و شکل با مخاطب است، چرا که مخاطب از پذیرش اطلاعات و داده‌های فراوان خسته شده است و به آن داده‌ها در موضوع توجه نمی‌کند.

وی تاکید کرد: برگزاری رویداد هنری شهید اردهال، با این سطح کمی و کیفی، اتفاق بسیار مبارک در شناسایی ظرفیت‌های مختلف گرافیک و شبکه سازی هنرمندان و سرمایه کاشان است که پیشنهاد می‌کنیم سایر سازمان‌های شهرستان از این ظرفیت و امکانات برای وقوع رویدادهای جدید و بهتر استقبال کنند.

 مجلسی با اشاره به برگزاری رویدادهای هنری در سطح کشور گفت: کاشان، پتانسیل‌های خوبی دارد و چنانچه این رویدادها ادامه پیدا کند به‌طور یقین منجر به خلق ایده‌ها و اتفاقات خوبی خواهد شد.

 به گزارش ایسنا، نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری کاشان، سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری کاشان، اداره تبلیغات اسلامی، امامزاده علی ابن باقر علیه السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه در کاشان برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha