• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401102215199
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی:

عرصه فرهنگ و هنر کشور در اختیار جوانان است

عرصه فرهنگ و هنر کشور در اختیار جوانان است

ایسنا/اصفهان معاون رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جوانان سردمداران هنرهای تجسمی به‌ویژه در موضوعات دینی و ملی کشور هستند و رویداد شهید اردهال ادای دِین اصحاب هنر به شخصیت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و یکی از کارهای هنری و رویدادهای ارزشمند در کشور است.

علی فروزانفر، امروز(پنجشنبه، ۲۲ دی) در نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال در کاشان، اظهار کرد: ایده‌ها در رویداد هنری ملی شهید اردهال در کاشان، بسیار خلاقانه و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف خط، پوستر، صنایع دستی، کتیبه، نقاشی خط و تایپو گرافی از نظر مباحث تکنیکی بسیار قوی، خوب و ارزشمند است.

وی، با ارزیابی مثبت آثار شرکت کنندگان تصریح کرد: آثار تولیدی این کارگاه نسبت به بیشتر کارگاه‌های اجرایی که در این سال‌ها در سطح کشور برگزار شده، کارهای قوی است که حد نصاب کیفی خیلی بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، تاکید کرد: کاشان به‌عنوان یکی از لنگرگاه‌های عرصه هنر در سطح کشور است و آثاری با این کیفیت مورد انتظار است و علاوه بر همدلی و همگرایی در کارگاه قابل تامل و متمایز است.

فروزانفر گفت: حوزه هنری کاشان با برگزاری این رویداد گام نخست وقوع اتفاقی بزرگ را طی کرده است که انتظار می‌رود تداوم یابد و امیدواریم شکل‌گیری این جنس کارها و ترکیب هنرهای مختلف تجسمی با موضوع تصویر و ویدئو گام بعدی در برگزاری کارگاه‌ها به همت حوزه شود.

وی افزود: کارهای دستی و ترسیمی از جمله نقاشی‌های روی بوم، همواره محوریت هنرهای تجسمی را داشتند، اما امروز محور هنرهای تجسمی از طریق سیستم‌های رایانه‌ای، هوشمند و الکترونیک با نام گرافیک، پوست، خط و نقاشی خط و سایر بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی ترسیم می‌شود.

 معاون رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: موج حضور جوانان در هنر گرافیک به کاشان رسیده که نشان‌ می‌دهد که شهر کاشان نه تنها از سطح ملی و بین المللی عقب نیست، بلکه با توجه به کیفیت آثار تولیدی در رویداد هنری شهید اردهال، همطراز هنرمندان کشور خودنمایی می‌کنند و با عنوان یک مجموعه پیشرو در تداوم هستند.

فروزانفر افزود: عرصه فرهنگ و هنر آتی کشورمان در اختیار همین جوانان است که بدون هیچ مبالغه و اغراقی آنها هستند که هنرهای تجسمی را در کشور دوش به دوش سایر هنرمندان جلو می‌برند.

پیوند هنر و مذهب ناگسستنی است

همچنین یک هنرمند خوشنویسی گفت: پیوند هنر و مذهب ناگسستنی است و ذات هنر در رسالت آن است و رسالت هر هنرمند در رشته‌های مختلف، انتقال مفاهیم فرهنگی مذهبی است که رسالتی خطیر و مهم است.

مهدی سهرابی نصر، افزود: هنرمند مثل الماسی است که با تولید آثار فرهنگی مذهبی و موضوع اهل‌بیت(ع) خودش نیز بهتر و بیشتر تراش خورده و درخشان و برجسته و مثمر ثمر واقع می‌شود.

وی با تاکید بر این تولید آثار فاخر در رویداد هنری ملی شهید اردهال در کاشان، افزود: وقوع این رویداد فرهنگی هنری با حضور جوانان هنرمند این نوید را دارد که آنها علاوه بر تعالی خود، هنرشان را با تبرک به اهل بیت(ع) ماندگار و پر برکت می‌کنند.

این کتیبه نویس کرمانشاهی، تصریح کرد: هر کسی به اعتقاد قلبی خود وفادار است و از آن کوتاه نمی‌آید، هنرمندان ما نیز با اعتقاد به امامان معصوم(ع) به‌عنوان  الگوهای برتر و بی نظیر دینی  نمی‌توانند از این اعتقاد و داشته فرهنگی مذهبی کوتاه بیایند.

وی تاکید کرد: هنرمند با تولید آثار فاخر فرهنگی مذهبی با محور اهل بیت(ع) خود را متبرک می‌کند و هنری که برای اهل بیت موثر و مفید واقع نشود هنر نیست، فقط یک فن و هنرمند آن دارای یک فن خوب است.

سهرابی نصر با تاکید بر اظهار خشنودی و ارادت قلبی به حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) گفت: شرکت در یک رویداد به نام شهید اردهال که شهادت امام حسین‌گونه دارد، به‌عنوان مدال افتخار نوکری اهل بیت(ع) است و عامل خرسندی است که برای این ذات مقدس و بزرگوار قلمی بزند.

این هنرمند کتیبه نویس افزود: برگزاری رویداد هنری شهید اردهال در کاشان در سطح فتح بابی برای شهرستان در ورود به کارهای قوی‌تر و ارادت به شهید اردهال است که علاوه بر نزدیکی هنرمندان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) می‌تواند تولید کارهای بهتر را به دنبال داشته باشد.

نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه در کاشان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha