• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401102215225
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

دادستان باشت خبر داد

کشف و تخریب ۱۰ کوره زغال در شهرستان باشت

کشف و تخریب ۱۰ کوره زغال در شهرستان باشت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت گفت: با دستور قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان باشت و به استناد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، ۱۰ کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی این شهرستان تخریب شد.

 رجایی منفرد با اشاره به صیانت و حفاظت از انفال، در اراضی ملی و منابع طبیعی، افزود: هدف از تخریب این کوره های غیر مجاز صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی می باشد.

وی اظهارکرد: این کوره‌های تولید زغال در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی باشت کشف شد .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت خاطرنشان کرد: در راستای صیانت و نگهداری از عرصه های جنگلی و منابع طبیعی و حاشیه ی رودخانه و محیط زیست، مردم، طبیعت دوستان، عشایر و روستائیان ساکن در منطقه می توانند، هرگونه تصرف، تخریب و قلع و قمع درختان جنگلی را به ضابطان قضایی، و این دادستانی گزارش نمایند.

رجایی منفرد تصریح کرد: در این زمینه ۱۰ نفر شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده داده شد.

وی ضمن هشدار به افرادی که اقدام به برداشت غیرمجاز زغال از درختان جنگلی می نمایند، ادامه داد: اقدام قاطع و اثر گذار در انتظار سودجویان خواهد بود و در صورت شناسایی افرادی که اقدام به تولید زغال می نمایند، با آنها برخورد قانونی انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت عنوان کرد: همچنین  با ورود مستقیم دستگاه قضایی و با همکاری نیروی انتظامی در سال گذشته، ۴٢ کوره‌ تولید زغال در مناطق مختلف این شهرستان امحاء شد.

رجایی منفرد به افرادی که اقدام به قطع درختان بلوط به منظور قاچاق چوب آن می نمایند نیز ضمن دادن هشدار، تصریح کرد: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط، از مهمترین عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی بخصوص عرصه های جنگلی است.و با این افراد به شدت و حدت قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: متخلفان عرصه های ملی، توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha