• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۲:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102315282
  • خبرنگار : 30147

انبار امدادی فریمان نیازمند امکانات بیشتری است/امدادرسانی به ۵۰۰ حادثه‌دیده برف و کولاک

انبار امدادی فریمان نیازمند امکانات بیشتری است/امدادرسانی به ۵۰۰ حادثه‌دیده برف و کولاک

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال‌احمر فریمان گفت: انبار امدادی این شهرستان به لحاظ امکانات و تجهیزات نیازمند توجه بیشتر است.

احمد سروقد در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح عملیات‌های انجام شده توسط نیروهای هلال‌احمر این شهرستان اشاره کرد و افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته نیروهای امدادی هلال‌احمر فریمان به بیش ۵۰۰ حادثه‌دیده که در برف و کولاک و یخ‌بندان دچار مشکل شده بودند، امدادرسانی داشته‌اند.

وی همچنین از اسکان اضطراری ۵۵ نفر در شهرستان فریمان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه احتمال داده می‌شد هر لحظه جاده‌ها به دلیل کولاک و برف مسدود شود، فضایی به ظرفیت اسکان ۲۳۰۰ نفر برای اسکان اضطراری مهیا کرده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر فریمان اظهار کرد: تاکنون بین درراه‌ماندگان و کسانی که اسکان اضطراری داده شدند، بیش از ۱۳۰ کنسرو، ۷۰ تخته پتو و ۴۰۰ قرص نان توزیع شده است.

وی گفت: همچنان تیم‌های هلال‌احمر شهرستان در قالب ۱۰ تیم شامل ۳۰ نیروی عملیاتی در آماده‌باش کامل هستند. سه تیم سیار نیز در محورهای مواصلاتی مسیرها را پوشش داده‌اند.

سروقد بیان کرد: به دلیل افت احتمالی فشار گاز، پتو و والر تهیه و دپو کرده‌ایم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با تقدیر از آن دسته شهروندان فریمانی که خودروی شاسی‌بلند داشتند و در انجام عملیات‌ها به کمک جمعیت هلال‌احمر این شهرستان آمدند، گفت: نیروهای این جمعیت توانستند به موقع به یک بیمار که در منطقه صعب‌العبور روستای ایرآباد دچار ناراحتی قلبی شده بود، امدادرسانی کنند.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر فریمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کل محور فریمان به مشهد فقط یک پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر فعالیت دارد. بر همین اساس از نظر تعداد چنین پایگاه‌هایی با کمبود مواجه‌ایم. همچنین انبار امدادی فریمان به لحاظ امکانات و تجهیزات نیازمند توجه بیشتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha