• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102315340
  • خبرنگار : 50163

قرآن و عترت در وجود حضرت زهرا (س) متجلی شده است

قرآن و عترت در وجود حضرت زهرا (س) متجلی شده است

ایسنا/زنجان امام‌جمعه سلطانیه گفت: همه قرآن و عترت در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) متجلی شده است.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا،  با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با بیان اینکه خداوند نعمت‌های مادی را در اختیار همه حتی کفار قرار می‌دهد ولی گوهرهای قیمتی را فقط به بندگان خاص خود عطا می‌کند، عنوان کرد: دو گوهر گران‌بهای قرآن و عترت به پیامبر اسلام (ص) عطا شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) دختر پیامبر کوثر است، تاکید کرد: همه قرآن و عترت در وجود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها متجلی شده است.

این‌ کارشناس دینی با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، روز بزرگداشت مقام مادر و مقام زن نام‌گذاری شده، تا زنان و مادران در مسیر زندگی الگو داشته باشند چرا که با ولادت زهرای اطهر و نزول سوره کوثر مقام و منزلت زن در اسلام آشکار شد، افزود: در مکتب اسلام زن جایگاه ویژه‌ای دارد و زن مثل قرآن، انسان‌ساز است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه مادر بودن، شوهرداری و خانه‌داری را اسلام از شئون زن می‌داند اما عده‌ای آن را تحقیر زن می‌دانند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با آن همه مقام و منزلتی که دارد، هم مادر، هم همسر و هم خانه‌دار بود.

وی با بیان اینکه تولد این بانوی بزرگ اسلام یکی از مسائل مهم و حیاتی است؛ به‌طوری‌که خداوند توسط جبرئیل تولد حضرت زهرا (س) را بشارت داده بود، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) الگوی بی‌مانند زنان است که خلقت نوری ایشان هزاران سال قبل از خلقت آسمان و زمین و آفرینش حضرت آدم بوده است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه  نام‌گذاری میلاد بانوی دو عالم در نظام اسلامی به عنوان روز زن نشان‌گر نگاه ویژه و کریمانه انقلاب اسلامی به جایگاه زن است، افزود: زن در نگاه شرق عنصری در حاشیه و بی‌نقش و در نگاه غرب در خدمت سرمایه‌داری و ابزاری برای مردان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha