• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401102315364
  • خبرنگار : 71610

اشتیه: اسرائیل دایره جنگ خود را علیه سرزمین ما، روایت ما و مردم ما گسترش داده است

اشتیه: اسرائیل دایره جنگ خود را علیه سرزمین ما، روایت ما و مردم ما گسترش داده است
اشتیه و هادی عمر

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از انگلیس خواست تا به عنوان یکی از طرف‌های اعلامیه بالفور کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی سما اعلام کرد که محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با لرد طارق احمد، وزیر امور خاورمیانه و شمال آفریقای انگلیس در دفترش در شهر رام الله دیدار و گفت‌وگو کرد.

اشتیه در جریان این دیدار اظهار کرد: این لحظه مناسب است تا انگلیس به عنوان یکی از شرکا در اعلامیه بالفور در سایه اقدامات اسرائیل برای نابود کردن راه حل دو کشوری، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: یک خلأ سیاسی و یک دولت جدید اسرائیل وجود دارد که برنامه افراط گرایی و نژادپرستی را پیش می‌برد و شاهد تشدید بیشتر تنش هستیم، چرا که از ابتدای سال جاری تاکنون و در عرض کمتر از دو هفته هشت فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. همچنین یورش به مسجد الاقصی، توسعه شهرک سازی و بازداشت‌های روزانه درگیری را از پشت دیوارهای قدس به داخل محوطه مسجد الاقصی منتقل می‌کند.

اشتیه ادامه داد: اسرائیل دایره جنگ خود را علیه سرزمین ما، روایت ما و مردم ما گسترش داده، روند دزدی پول ما را تشدید کرده و همچنان میلیاردها شِکل (واحد پول اسرائیل) را به طور غیرقانونی بلوکه می‌کند. این اقدام بحران مالی را تشدید می‌کند و تأثیر می گذارد. بر توانایی دولت برای انجام تعهداتش تاثیر می‌گذارد.

اشتیه: اقدامات یکجانبه اسرائیل حکومت فلسطین را تضعیف می‌کند

به نقل از میدل ایست نیوز، نخست‌وزیر فلسطین در دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور فلسطین خواستار فشار بر اسرائیل جهت توقف اقدامات یکجانبه‌اش شد.

به گزارش «روسیا الیوم» «محمد اشتیه» در دیدار «هادی عمرو»، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه آمریکا در امور فلسطین، وی را در جریان اقدامات یکجانبه کابینه افراط‌گرای کنونی اسرائیل به محض بر سر کار آمدنش قرار داد.

او گفت که لازم است آمریکا به صورت فوری برای توقف این اقدامات و تهدیدات اسرائیل که موجب تضعیف حکومت محلی می‌شود، وارد عمل شود.

وی این اقدام را سازمان‌دهی برای ناممکن کردن تشکیل کشور فلسطین دانست و تأکید کرد که سفر آتی وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا به منطقه باید با پیام امید به ملت فلسطین و پیام روشن به اسرائیل درباره توقف اقداماتش و احترام به قوانین بین‌المللی باشد.

اشتیه خواستار تحت فشار قرار دادن واقعی اسرائیل از جانب آمریکا برای پایان دادن به اقدامات غیر قانونی و آزادکردن اموال فلسطینیان شد و تأکید کرد که ملت فلسطین و رهبرانشان به سیاست تحمیل واقعیت تن نمی‌دهند و به مبارزه مردمی و سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha