• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401102315408
  • خبرنگار : 50214

وزیر جهادکشاورزی:

جبران خسارت سرمازدگی باغات در دستور کار قرار دارد

جبران خسارت سرمازدگی باغات در دستور کار قرار دارد

ایسنا/یزد وزیر جهاد کشاورزی در راستای دومین سفر ریاست جمهوری به استان یزد ضمن بازدید از باغات خسارت دیده شهرستان مروست بر لزوم بکارگیری راهکارهای پیشگیری از سرمازدگی تاکید کرد.

«سید جواد ساداتی نژاد» امروز جمعه ۲۳ دیماه در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد، از طرح های کشاورزی شهرستان مروست و باغات خسارت دیده از سرمازدگی در این شهرستان بازدید کرد و گفت: من خود فرزند کشاورز هستم و گرفتاری‌ها و مشکلات شما برای من قابل درک است.

وی بر لزوم بکارگیری راهکارهای پیشگیری از سرمازدگی تاکید و بیان کرد: به منظور حمایت از کشاورزان  واستمرار کار آنها در نشست با رئیس جمهور موضوع استهمال وام کشاورزان و عشایر مطرح خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با وعده پیگیری سوخت مورد نیاز کشاورزان و همچنین مشکلات آب و برق این بخش از طریق وزرای مربوطه، در رابطه با عشایر نیز اظهار کرد: دامدار کارت را مجدداً راه اندازی کرده و ۳۲۰۰ میلیارد تومان در فاز جدید منظور شده که باید برش استانی آن توسط جهادکشاورزی استان دنبال شود.

ساداتی نژاد در پایان نیز از تصویب اعتباری برای جبران خسارات ناشی از سیل قنوات در سفر حال حاضر رئیس جمهور به استان یزد خبر داد.

گفتنی است؛ سرمازدگی بی سابقه و کم نظیر سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که از ۲۷ اسفند الی ۱۱ فروردین ماه به وقوع پیوست خسارتی بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد ریال به محصولات باغی و زراعی استان در سطحی بالغ بر ۴۷ هزار هکتار وارد کرد به طوری که این استان را در جایگاه سوم کشور، از نظر حجم خسارت وارده قرار داد.

عمده محصولات خسارت ‌دیده شامل پسته، زردآلو و بادام و انگور و بیشترین حجم خسارت در شهرستان های خاتم ،مروست، مهریزو تفت، موجب تباهی محصولات و زحمات چندین ساله کشاورزان شد که این خسارت در شهرستان مروست در سطح ۷۶۰۰ هکتار و میزان خسارت وارده نزدیک به ۹۰۰۰میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha