• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102315530
  • خبرنگار : 50477

امام جمعه گرگان تاکید کرد:

جایگاه مترقی زن در اندیشه اسلامی

جایگاه مترقی زن در اندیشه اسلامی

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان با اشاره به خدمات دین مبین اسلام به جایگاه زن در جامعه، گفت: در اندیشه اسلامی جایگاه زن مترقی و بی مثال است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه گرگان، با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: امروز در ایام سالروز میلاد یگانه بانوی خلقت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها هستیم که بی شک الگوی تمام و کمالی برای همه بشریت به ویژه بانوان مسلمان و موحد است.

وی با بیان اینکه امروز زن در غرب به یک کالای تبلیغاتی تبدیل شده و مورد ظلم و ستم فراوان قرار گرفته است، افزود: اما دین مبین اسلام در برابر زن در کمال احترام و تکریم تفظیم کرده و مقام و منزلت بی نظیری را برای زن در نظر گرفته است.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه خدمت اسلام به زنان مایه افتخار و سربلندی است، خاطرنشان کرد: در آن زمان که جاهلیت عرب زنان و دختران خود را زنده به گور می‌کردند، اسلام جایگاه زن را والا دانست و با اطلاق مفاهیم بی نظیر معنوی به جایگاه زن به آنان عزت بخشید.

آیت‌الله نورمفیدی از جنایات آمریکا و غرب نسبت به زنان و کرامت آنها، ادامه داد: اسلام پلاک برتری انسانها را تقوای الهی دانسته و به هیچ عنوان جنسیت را ملاک و مبنای برتری و شایستگی نمی‌داند.

وی حجاب را یک مصونیت و محوری برای رشد معنوی زن دانست و تاکید کرد: حجاب به هیچ وجه به معنای این نیست که زن در مسائل اجتماعی و بیرون از خانه دخالتی نداشته باشد بلکه تاریخ اسلام مملو از زنانی است که با حفظ حجاب در مسایل اجتناعی، علمی، فرهنگی و سیاسی افتخارآفرینی کرده اند.

امام جمعه گرگان با اشاره به روایت احادیث، شرکت در جنگ و میدان داری بسیاری از مسائل در صدر اسلام، تصریح کرد: غرب و آمریکا زن را برای ارضای شهوات جنسی مردان می‌خواهند و نمی‌گذارند زن در علم و دانش پیشرفت کند و این دروغ را به خدا و اسلام نسبت می‌دهند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه سند ما در اسلام برای بیان نگاه دین، قران و روایات است، اضافه کرد: در هیچ کجای آیات، روایات و سیره اهل بیت (ع) نمی توانید کوچکترین جسارتی را به شان و جایگاه زن ببینید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha