• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401102315566
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی۲۲و۲۳دی؛ تکذیب شایعاتی درباره شمخانی/سفر رئیسی به یزد

اخبار سیاسی۲۲و۲۳دی؛ تکذیب شایعاتی درباره شمخانی/سفر رئیسی به یزد

«تکذیب شایعاتی درباره جابجایی شمخانی از شورای امنیت» «سفر رئیس جمهور به یزد» «سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی» از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در (پنج شنبه و جمعه) بیست و دوم و بیست وسوم دی ماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار اخباری مجعول از سوی کانال های خبری غیررسمی طی چند روز گذشته در خصوص جابجایی قریب الوقوع دریابان علی شمخانی از مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و همچنین مطرح شدن نام افرادی به عنوان جایگزین وی، نورنیوز این خبرها را تکذیب و تاکید کرد: شایعات مطرح شده در مورد پایان فعالیت دریابان شمخانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تماما کذب است و هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اتخاد نشده است.

امروز همچنین تکذیبیه دیگری در پی انتشار خبرهایی درباره آزادی اکبر طبری، از سوی مرکز رسانه قوه قضاییه منتشر شد که ضمن تکذیب شایعات آزادی با وثیقه او اعلام کرد که اکبر طبری هم‌اکنون در زندان و در حال طی دوران محکومیتش است.

لازم به ذکر است که حکم ۳۱ سال حبس تعزیری برای "علی‌اکبر طبری‌پور" معاون پیشین امور اجرایی و فنی مهندسی حوزه ریاست رئیس سابق قوه‌قضاییه با جرایم متعدد اقتصادی در دادگاه، در دیوان عالی کشور تایید شده است.

****

در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، آیت الله سید احمد خاتمی به موضوعات مهم روز از جمله  تحریم ایران در روزها و ماه های گذشته و استفاده از عنوان مجعول برای خلیج فارس توسط برخی مقامات عراقی واکنش نشان داد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خلیج فارس در قدیمی ترین سندها خلیج فارس نامیده شده است و ایرانی بوده، هست و خواهد بود، گفت: آنچنان که جزایر سه گانه ملک ابدی ایران است و کسی حق دست درازی ندارد و حتی حق ندارند درباره اش حرف بزنند.

وی همچنین به تحریم ایران در روزها و ماه های گذشته اشاره کرد و افزود: انگار اروپا و آمریکا و نوچه هایشان مسابقه در تحریم گذاشتند. هدف از این تحریم ها چیست؟ به نظر هدفشان انزوای ایران است اما آیا به این هدف رسیدید؟ ایران بی اعتنا دارد راهش را دنبال می کند و ان شاءالله پیشرفت هایش ادامه دارد. هرکسی را که تحریم می کنید او محبوب مردم می شود و تبریک دارد که استکبار ستیزانه و با قدرت راهشان را ادامه می دهند.

مــردم انقــلابی ایران هم بعد از اقـامۀ نمازجمعه در سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی، دخالت دولت های غربی و بویژه فرانسه، آلمان و انگلیس در امور داخلی ایران و حمایت از جانیان و قاتلان فرزندان ملت در اغتشاشات اخیر و اعلام تنفر، انزجار و توهین نشریه فرانسوی به مقام مرجعیت و مقدسات دینی و هشدار به عاملان و حامیان اینگونه  اقدامات وقیحانه  را محکوم کردند.

قطعنامه پایانی این راهپیمایی در محکومیت اهانت به ساحت ولایت و مرجعیت شیعه  را می توانید اینجا بخوانید.

****

شامگاه دیروز (پنج شنبه) هم مراسمی به مناسبت ششمین سالگرد درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی از اول انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی(ره) بودند ، گفت: آقای هاشمی فرمانده و سردار جنگ بود ، ایشان ۸۰ سال کار سیاسی و اقتصادی و... کردند ، هر زمان از قهرمانی های کشور نام می‌بریم ، باید نامی هم از آیت الله هاشمی رفسنجانی ببریم‌.

وی در سخنان پایانی خود با تاکیر بر اینکه ما به گذشته مان افتخار می کنیم، خاطر نشان کرد: نسبت به وضع حالمان متعرض هستیم و در خصوص آینده مان امیدواریم هستیم ؛ وضع اقتصادی مردم خوب نیست ، دوستان باید تلاششان را بیشتر کنند ؛ باید از جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه دفاع کنیم.

به همین مناسبت محسن هاشمی هم در نشست علمی حکمرانی عقلانی در سرای قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی، یادآور شد که آیت الله هاشمی در عین انقلابی بودن بر عقلانیت و غلبه منطق بر شور انقلابی تاکید داشت.

****

«اجرای حکم اعدام محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی در پرونده عجمیان»«برگزاری دادگاه کتایون ریاحی بازیگر سینما» و «محکومیت علیرضا اکبری به اعدام» از جمله اخبار قضایی این هفته بودند که می توانید اینجا گزارش کامل آن را بخوانید.

علیرضا اکبری که طی سال های اخیر از طریق ارتباط با شبکه های جاسوسی و اطلاعاتی به ویژه MI۶ خیانت های بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران مرتکب شده بود به اتهام فساد فی الارض و جاسوسی به اعدام محکوم شد.

۲۱ دی ماه هم دادگاه رسیدگی به اتهامات کتایون ریاحی که به قید وثیقه آزاد شده بود، در دادگاه انقلاب تهران با حضور وکلای او و فرزندش برگزار شد.

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون روز ۲۹ آبان در پی اظهار نظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر و  انتشار مطالب تحریک آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی و کشف حجاب جهت پاسخگویی به مقامات قضایی، احضار و بازداشت شد.

****

همچنین صبح روز (پنجشنبه) ۲۲ دی ماه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود در راس هیاتی به استان یزد سفر کرده بود با توجه به استقبال مردم یزد بر خودروی روباز سوار شد تا بهتر بتواند با مدرم دیدار کند.

در همین رابطه محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی دفتر رییس جمهور در توییتی نوشت: بارش برف روزهای اخیر و هوای صفر درجه هم، مانع حضور زن و مرد و پیر و جوان نشد. مردم یزد از ابتدای خیابان قیام جلوی ون رئیس جمهور را سد کردند تا در نهایت سوار خودروی روباز شدند تا دیدار با مردم بهتر فراهم شود.

رئیس جمهور در جریان این سفر با حضور در اجتماع مردم شهرستان خاتم یزد با بیان اینکه مردم شاید مشکلات را تحمل کنند، اما فساد و تبعیض را تحمل نخواهند کرد، اظهار کرد: چنانچه از هر بخشی خبری از فساد و یا زمینه بروز روابط ناسالم اداری به اطلاع بنده برسد، یقین بدانید با همه توان با آن برخورد خواهم کرد و اگر جیغ عده‌ای هم از این برخوردها بلند شود برای ما اهمیت ندارد، چون برای ما مهم منافع عموم مردم است.

اخبار دیگر از برنامه های سفر رئیس جمهور به یزد را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

آغاز عملیات فاز دو انتقال آب به فلات مرکزی ایران با دستور رییس جمهور

بنا داریم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم

ملت ما اراده کرده مقاومت کند و کشور را به پیش ببرد

رفع مشکلات ازدواج جوانان، اشتغال و مسکن مورد تأکید دولت است

بازدید رئیسی از کارخانه احیاشده تولید رادیاتور یزد

واحدهای صنعتی زیادی در سنوات گذشته به ناحق دچار رکود و تعطیلی شدند

رئیس جمهور از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی بازدید کرد

افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق

****

همچنین می توانید مهمترین خبرهای سومین هفته دی ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را در این لینک مرور کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۴ ۰۷:۴۹

چه خبر از زمستان سرد اروپا و تعطیلی ممالک اروپایی بخاطر کمبود گاز