• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401102415786
  • خبرنگار : 50599

آغاز به کار حمل و نقل عمومی شهری چابهار بعد از ۲۰ سال با ۲ دستگاه اتوبوس

آغاز به کار حمل و نقل عمومی شهری چابهار بعد از ۲۰ سال با ۲ دستگاه اتوبوس

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال با همکاری شهرداری و سازمان منطقه آزاد حوزه حمل و نقل عمومی شهری چابهار مجدداً با ۲ دستگاه اتوبوس آغاز به کار کرد و از این پس شهروندان می توانند از خدمات آنها بهره ببرند.

داود قریشی اظهار داشت: خیلی خوشحال هستیم که پس از گذشت دو دهه ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی رونق بیشتری خواهد گرفت و علاوه بر ۲ دستگاه اتوبوس فعلی، پنج دستگاه اتوبوس هر کدام با ظرفیت ۴۰ نفر خریداری شده و به ناوگان اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ سهمیه تاکسی به چابهار اختصاص داده شده بود، در نهایت  ۲۳۷ تاکسی پژو ۴۰۵ با هدف خدمات رسانی بهتر به شهروندان در سالجاری به ناوگان حمل و نقل شهری در این شهرستان افزوده شده است، گفت: چابهار شهر توریستی، اقتصادی و تجاری، تفریحی و گردشگری است بطوری‌که سالانه حدود یک میلیون نفر مسافر و سرمایه‌گذار در آن تردد می‌کنند و این حجم مسافر نیاز به جابجایی دارند.

وی افزود: تاکسی‌های شهری علاوه‌بر دریافت سوخت ۴۰۰ لیتر با قیمت یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۰۰ لیتر به قیمت سه هزار تومان، همچنین لاستیک، روغن و پرداخت مابه تفاوت قیمت سوخت نیز به آنان تعلق می‌گیرد.

آغاز بکار حمل و نقل عمومی شهری چابهار بعد از 20 سال با 2 دستگاه اتوبوس

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری چابهار تصریح کرد: جدا از خرید تاکسی‌های یاد شده ۵۰۰ خودرو سمند سورن برای انجام امورات حمل و نقل حوزه گردشگری و فعالیت در حاشیه شهر، خط فرودگاه کنارک و حومه شهرستان چابهار نیز برنامه ریزی و در حال انجام کارهای اداری و ثبت نام از متقاضیان برای افزوده شدن به ناوگان حمل و نقل است.

قریشی گفت: بیکاران، افراد فاقد بیمه و سرپرست خانوار دارای گواهینامه رانندگی می‌توانند در امورات حمل و نقل و خرید تاکسی و اتوبوس اقدام کنند.

وی از مردم بعنوان ناظران اصلی یاد کرد و درخواست همکاری و نظارت آنان و مسوولان در کارکرد حمل و نقل عمومی کرد و گفت: در کنار نظارت های مردمی هفت نفر به عنوان بازرس افتخاری برای نظارت بر حسن انجام کار و عملکرد تاکسی‌ها انتخاب شده و این افراد در سطح شهر روزانه فعالیت تاکسی‌ها را زیر نظر دارند.

وی با اشاره به اینکه درخواست ۲۰ دستگاه ون وانا داده شده بود که خوشبختانه پنج دستگاه با کمک های دولتی و منطقه آزادچابهار موافقت شده و در نیمه اول سال آینده (اردیبهشت ماه) به حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند، افزود: همچنین در مرحله بعدی خرید مینی بوس و میدل باس و ون است که هر کدام ۲۰ دستگاه خواهند رسید.

آغاز بکار حمل و نقل عمومی شهری چابهار بعد از 20 سال با 2 دستگاه اتوبوس

شهر چابهار نیازمند حداقل ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری است

 رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: متاسفانه در حوزه حمل و نقل شهری بخش خصوصی استقبال نکرده اند و دولت هم سرمایه گذاری انجام نداده است تا مردم برای رسیدن به یک مسیر کوتاه متحمل هزینه های زیاد نشوند.

عمر بلوچ افزود: حداقل ۳۰ تا ۵۰ دستگاه اتوبوس مورد نیاز شهرداری است تا در خیابان های امام خمینی (ره)، قدس، توحید و مسیرهای منطقه آزاد، تیس، کمب، مرادآباد و رمین و عثمان آباد بصورت شبانه روزی تردد تا مردم مجبور نباشند همیشه دربستی و با هزینه گزاف برای کوچکترین کاری بپردازند.

وی ادامه داد: اینکه برای نخستین بار بیش از ۲۰۰ تاکسی وارد شهر شده خواستار نظم دادن آنها و فعالیت واقعی آنها از سوی مسوولان امر شد و افزود: مردم شدیدا از عملکرد تاکسیرانی ناراضی هستند و نیاز است حمل و نقل عمومی برای رفاه مردم بیشتر فعال باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha