• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401102415851
  • خبرنگار : 50552

گزارش هفتگی بازار

نگاهی به قیمت اقلام مصرفی مردم در بازار قزوین

نگاهی به قیمت اقلام مصرفی مردم در بازار قزوین

ایسنا/قزوین در پی بی‌ثباتی در بازار ارز، قیمت برخی کالاهای اساسی در بازار افزایش‌یافته است. نظارت جدی بر بازار، کنترل و برخورد با دلالان و متخلفانی که به گرانی‌ها دامن می‌زنند، از مطالبات قزوینی‌ها از مسئولان مربوطه است.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت این کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این هفته قیمت مرغ در بازار قزوین در سیر نزولی قرار گرفت و به ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت مرغ با توجه به میزان عرضه و تقاضا در بازار مشخص می‌شود و نرخ مصوب تنظیم بازار این کالا ۶۳ هزار تومان است. هر کیلو سینه مرغ ۷۶ تا ۸۴ هزار تومان، هر کیلو ران مرغ ۴۷ تا ۵۵ هزار تومان و هر کیلو بال مرغ نیز ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین قیمت هر شانه تخم‌مرغ تنظیم بازار نیز با توجه به وزن آن به‌صورت میانگین ۸۰ هزار تومان است. این در حالی است که هر شانه تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها به قیمت ۹۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

ضرورت برخورد با متخلفان قیمت گوشت در بازار

هفته‌های متمادی قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین دائم در حال افزایش بود و کسی هم جلودار آن نبود. در همین شرایط دامداران معتقد بودند در حال ضرر هستند، چراکه قیمت نهاده‌های دامی ۲ برابر شده اما قیمت گوشت ۲ برابر نشده است.

محمدحسین عطایی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین چهارشنبه ۲۱ دی در نشست بررسی قیمت گوشت در بازار استان، اظهار کرد: برای تنظیم بازار قیمت گوشت قرمز باید اقدامات سلبی و حمایتی اجرایی شود. نتایج عملکرد مثبت مدیران را باید به مردم نشان داد و اجازه نداد عده‌ای دلال و سودجو قیمت کالاهای اساسی را افزایش دهند.

احمد زین‌آبادی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز عنوان کرد: بازار گوشت قرمز در کنار همه مؤلفه‌های اقتصادی، با برخی تخلفات قیمت روبه‌رو شده که ضرورت دارد با متخلفان برخورد شود. رصدها و گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از واحدهای صنفی عرضه گوشت در بازار استان در حال گران‌فروشی هستند. نظارت و بازرسی جدی در بازار باهدف برخورد با متخلفان باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

نگاهی به قیمت اقلام مصرفی مردم در بازار قزوین

در هفته‌ای که گذشت قیمت گوشت مانند هفته پیش از آن بود و تغییری نداشت. قیمت بالای این کالای اساسی موجب کسادی بازار قصابی‌ها شده است.

 قیمت انواع گوشت در بازار قزوین به این شرح است: گوشت گوسفندی بدون چربی ۳۴۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با چربی ۲۸۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط ۲۷۰ هزار تومان، گوشت گوساله بدون چربی ۳۱۰ هزار تومان، گوشت گوساله با چربی ۲۸۰ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۶۰ هزار تومان، گل سردست منجمد ۲۱۰ هزار تومان، ران منجمد ۲۰۰ هزار تومان، سردست منجمد ۱۷۵ هزار تومان.

نرخی که اتاق اصناف مرکز استان و اتحادیه صنف قصابان استان برای گوشت تعیین کرده‌اند نیز به این شرح است: گوشت گوسفندی بدون چربی ۳۴۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با چربی ۳۱۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط ۲۶۰ هزار تومان، گوشت گوساله بدون چربی ۳۱۰ هزار تومان، گوشت گوساله با چربی ۲۸۰ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۶۰ هزار تومان.

گرانی‌ها به بازار آبزیان هم رسید

در پی بی‌ثباتی در بازار مرغ و گوشت، در روزهای اخیر قیمت ماهی نیز در بازار قزوین در سیر صعودی قرارگرفته است. قزل‌آلا و سالمون جزو ماهی‌هایی هستند که این روزها بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. اکنون سالمون گران‌ترین ماهی موجود در بازار قزوین است.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین به این شرح است: سالمون ۱۱۶ تا ۱۳۷ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۰۰ تا ۱۱۸ هزار تومان، سفید ۹۶ تا ۱۰۰ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۸۲ تا ۹۶ هزار تومان، حلوا ۷۲ تا ۷۹ هزار تومان، تن ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان، بیکت ۵۴ تا ۶۰ هزار تومان، آزاد ۴۳ تا ۵۵ هزار تومان، قباد ۳۶ تا ۳۹ هزار تومان.

خیز حبوبات به سمت گرانی

برخی حبوبات در بازار قزوین با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. بخشی از حبوبات موجود در بازار وارداتی هستند. قیمت جهانی آن‌ها افزایش‌یافته و این افزایش قیمت‌های جهانی روی قیمت این کالاها در بازار ایران نیز تأثیر گذاشته است. از سوی دیگر افزایش هزینه‌های بندری، کارگری، توزیع و حمل‌ونقل موجب شده قیمت این کالاها افزایش یابد. از یک‌سو نیز حبوبات در غرب کشور به‌صورت دیم کشت می‌شود و خشک‌سالی موجب شده تولید این محصولات کاهش یابد. تمامی این عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا حبوبات به‌سوی گرانی خیز بردارند.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیاچیتی ۵۸ تا ۸۰ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۶۵ تا ۷۸ هزار تومان، عدس ۴۸ تا ۷۰ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان، لوبیا سفید ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان، نخود ۴۸ تا ۵۳ هزار تومان، ماش ۴۴ تا ۵۰ هزار تومان، لپه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان.

نگاهی به قیمت اقلام مصرفی مردم در بازار قزوین

قیمت انواع برنج در بازار قزوین

قیمت انواع برنج با توجه به رقم، خلوص و کیفیت آن تعیین می‌شود. برنج ایرانی به دلیل عطروطعم متفاوتی که دارد پرطرفدارترین برنج دنیاست.

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: علی هاشمی ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، علی کاظمی ۱۲۵ هزار تومان، صدری هاشمی ۱۱۵ هزار تومان، زرد دم ۱۱۰ هزار تومان، دودی ۸۵ تا ۱۰۰ هزار تومان، طارم گیلان ۹۰ هزار تومان، فجر ۶۵ تا ۷۸ هزار تومان، عنبربو ۶۰ تا ۷۵ هزار تومان، شیرودی ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، طارم محلی ۵۲ تا ۶۸ هزار تومان، خوشپخت ۳۲ تا ۵۶ هزار تومان، شمشیری ۵۲ هزار تومان، هندی ۳۶ هزار تومان.

قیمت میوه و صیفی‌ در راسته تره‌بار بازار قزوین

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: موز ۴۵ تا ۷۲ هزار تومان، گلابی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، به ۴۰ هزار تومان، انار ۱۲ تا ۴۰ هزار تومان، سیب ۱۳ تا ۳۵ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ تا ۳۳ هزار تومان، پرتقال ۹ تا ۲۵ هزار تومان، نارنگی و کیوی ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، خیار ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان، انگور ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، گریپ‌فروت ۸ تا ۱۰ هزار تومان.

قیمت انواع صیفی و سبزیجات در بازار به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۱ تا ۱۸ هزار تومان، پیاز ۱۸ تا ۳۰ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، بادمجان ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان، کدو ۲۰ هزار تومان، هویج ۹ تا ۱۰ هزار تومان، سیر ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، شلغم ۸ تا ۱۵ هزار تومان، چغندر ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، نارنج ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، ترب ۱۰ هزار تومان، برگ‌کلم ۶ تا ۸ هزار تومان، کلم‌بروکلی و کاهو ۲۰ هزار تومان، کاهو پیچ ۲۵ هزار تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha