• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401102415946

رییس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم:

شهروندان باید آگاه شوند

شهروندان باید آگاه شوند

ایسنا/قم رییس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم، بر مساله آموزش و آگاه‌سازی شهروندان تاکید کرد.

نرجس نیازمند، ۲۴ دی، در کارگاه آموزشی «یاریگران محله» که در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: پس از تشکیل این کمیته، برای آن کارگروه‌هایی تعریف شد که کارگروه‌های «آسیب‌های اجتماعی» و «آموزش و تعالی» از آن جمله است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی مذکور افزود: این دوره آموزشی در راستای این دو کارگروه است و برای برگزاری این دوره آموزشی؛ ساعت‌های بسیاری بحث، بررسی و مطالعه انجام شده است.

وی گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به همراه پایش آسیب‌ها در مناطق آسیب‌پذیر شهر قم؛ آموزش، توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان؛ بسترسازی در زمینه تربیت مربی و مشاوره خانواده با استفاده از ظرفیت‌های محلی؛ بسترسازی برای ایجاد زیستِ مطلوب شهری برای شهروندان با رویکرد مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مطلوب؛ حفظ جایگاه معنوی، مذهبی و فرهنگی شهر مقدس قم، شبکه‌سازی و تیم‌سازی شهروندان به صورت محلی؛ افزایش مشارکت اجتماعی در محلات و تولید محتوای علمی و آموزشی از جمله اهداف و محورهای اصلی این طرح هستند.

نیازمند اظهار کرد: بر اساس چشم‌انداز شهرداری قم تا سال ۱۴۱۴ و توسعه شهر قم؛ در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تصمیم‌گیری مدیران شهری برای ایجاد توانمندسازی و آگاه‌سازی شهروندان است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: به منظور ارتقای برگزاری دوره‌های آتی از نظرهای کارشناسان و شرکت‌کنندگان بهره می‌بریم.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی «یاریگران محله» در راستای تحکیم بنیان خانواده و احیای هویت شهری؛ ویژه فعالان و کُنشگران اجتماعی محله و با حضور دبیران کارگروه محراب شهر و مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی قم با اعطای گواهینامه معتبر به شرکت‌کنندگان برگزار شد.

 این کارگاه آموزشی در دو بخش، «مهارت کار تیمی» و «مهارت‌های ارتباطات موثر» با تدریس دکتر ابراهیم جواهری‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه قم در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد و به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

در این کارگاه آموزشی مجتبی بُستان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و محمد حیدری رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز حضور داشتند. این دوره آموزشی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم و جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha