• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401102415985
  • خبرنگار : 50528

«تجلی‌گاه مهر» در خانه صفوی

«تجلی‌گاه مهر» در خانه صفوی

ایسنا/اصفهان پنجمین نمایشگاه هنرهای تجسمی گروه هنری هاویر با عنوان «تجلی‌گاه مهر» به مناسبت گرامی‌داشت هفته زن و روز مادر در خانه صفوی اصفهان برگزار شده است.

ونوس نجفی، کیوریتور این نمایشگاه با بیان اینکه اوج شکوه یک زن، مادر بودنِ او است، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مادر فقط به معنای ظاهریِ این کلمه که نیست بر زبان جاری می‌شود، نقش‌های بسیاری در کلمه «مادر» خلاصه می‌شود، همسر، مادر، مادربزرگ، خواهری مهربان و بی‌شمارند این نقش‌ها... که مادران کاملاً از عهده همه نقش‌های خود به‌خوبی برآمده‌اند.

او با بیان اینکه مادر معجزه خلقت خداوند است که زندگی کردن در کنار او معنای واقعی خود را پیدا می‌کند، ادامه داد: مادر به معنای واقعی کلمه، مصداق صداقت، عشق، وفاداری و صبر است. عشق و صبر مادر موازاتی در عالم هستی ندارد و این دنیای فانی بدون حضور مادران به مکانی بدون پیشرفت و تعالی تبدیل می‌شد.

نجفی افزود: مادران خوب ستون‌های اصلی یک جامعه را تشکیل می‌دهند به همین دلیل است که بزرگ‌ترین کشورگشای دنیا، ناپلئون می‌گوید: «مادران خوب را به من بدهید تا من یک جامعه بشری خوب به شما تقدیم کنم.» این یک راز عیان است که پشت همه افراد موفق در جوامع امروزی، نقش مادران تعیین‌کننده بوده و هست. مادر دردهای کودک خود را از زمان بارداری و زایش به جان می‌خرد و تا آخرین لحظه عمر اولویت‌هایش را به فرزند خود اختصاص می‌دهد.

کیوریتور نمایشگاه «تجلیگاه مهر» گفت: به‌پاس تشکر و قدردانی از زحمات تک‌تک مادران ایران‌زمین، از روز گذشته ۲۳ دی‌ماه پنجمین نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی هاویر با بیش از ۲۰ اثر در نگارخانه صفوی آغاز شده که آثار این نمایشگاه شامل پوستر، عکس، نقاشی، حجم، تایپوگرافی و تصویرسازی با موضوع زن و مادر است.

او ادامه داد: یگانه اکبری، یگانه بدیعی، مهدی جهانبخش، زهرا سامانی، میترا شفیعی، نازنین صالح پور، نسرین عظیمی، مریم غیور، زهرا فروغی، نگاه متقی، مهدیه علی خاصی، مهشید مشایخی، سحر مالکی، فرناز نباتی نژاد، فاطمه تره‌ای، نیلوفر نصر و ریحانه نجفی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای تماشای نمایشگاه گروهی «تجلیگاه مهر» می‌توانند تا ۲۹ دی‌ماه به خانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، جنب کوچه ۳۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام      

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha