• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401102416206
  • خبرنگار : 71451

سردار عراقی: سه عنوان کتاب پیرامون نهضت خاطره‌گویی منتشر می‌شود

سردار عراقی: سه عنوان کتاب پیرامون نهضت خاطره‌گویی منتشر می‌شود

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی گفت:در طول تاریخ، جنگ‌ها همراه با شکست و پیروزی بوده، ولی مهم این است که از شکست‌ها درس‌هایی برای پیروزی و غلبه بر دشمن بگیریم که ما با انجام عملیات کربلای چهار و پنج صحت این موضوع را به همگان نشان دادیم.

به گزارش ایسنا، سردار عبدالله عراقی صبح امروز (شنبه) در پنجمین همایش فصلی نهضت خاطره‌گویی که در ستاد فرماندهی فراجا برگزار شد،توضیح داد: زمانی که عملیات «کربلای۴» با عدم‌الفتح مواجه شد، دشمن سرمایه‌گذاری فراوانی را در این باره برای تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد؛ اما این عملیات سکوی عملیات کربلای۵ برای انهدام ماشین جنگی دشمن شد.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: در طول تاریخ، جنگ‌ها همراه با شکست و پیروزی بوده، ولی مهم این است که از شکست‌ها درس‌هایی برای پیروزی و غلبه بر دشمن بگیریم که ما با انجام عملیات کربلای چهار و پنج صحت این موضوع را به همگان نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از عملیات کربلای۴ توانستیم با تغییر مسیر خود، منطقه جدیدی را علیه دشمن با عنوان عملیات کربلای۵ باز کنیم و بدین ترتیب موفق شدیم که ماشین‌ جنگی عراق را در شرق بصره نابود کنیم. البته باید دفاع مقدس را به‌صورت کلِ به‌هم پیوسته ببینیم و نه اینکه به‌صورت نقطه به نقطه به آن نگاه کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دشمن با تمامی توان خود برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران کمر همت بسته بود، اما ما توانستیم در پایان جنگ هشت ساله تحمیلی، او را شکست دهیم و بدین شکل، این توطئه دشمنان خنثی شد. این همایش به‌صورت فصلی برگزار می‌شود که در این رابطه ۵۶۹ گزارش به دبیرخانه نهضت خاطره‌گویی ارسال شده که ۷۷ مورد آن قابل چاپ است. همچنین سه عنوان کتاب نیز در رابطه با نهضت خاطره‌گویی منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این همایش با حضور سرلشکر «سید یحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی و دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا، سردار «حبیب‌الله جانثاری» معاون اموزش فراجا، «اسماعیل کوثری» نماینده مجلس شورای اسلامی، سردار «عبدالله عراقی» رئیس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس و «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha