• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102416246
  • خبرنگار : 50177

فرماندار:

بازنگری در قیمت تعرفه گاز ازنا ضروری است/ هیچ مسیر بسته‌ای گزارش نشده است

بازنگری در قیمت تعرفه گاز ازنا ضروری است/ هیچ مسیر بسته‌ای گزارش نشده است

ایسنا/لرستان فرماندار ازنا گفت: هیچ مسیر بسته و قطعی برق و گاز در شهرستان گزارش نشده است.

محمدرضا فاتحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارش‌های هفته گذشته در ازنا شاهد برودت هوا در این شهرستان هستیم به گونه‌ای که شب گذشته دمای منفی ۱۸ درجه زیر صفر گزارش شده و به عنوان سردترین شهر در ستاد بحران لرستان مطرح شده است.

وی بیان کرد: به دلیل شدت سرما و برودت هوا در ازنا، امروز ۲۴ دی ماه مدارس مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و حتی مهدکودک‌ها تعطیل شدند.

فرماندار ازنا گفت: انتظار داریم این توده هوای سرد تا پایان هفته در شهرستان وجود داشته باشد و چنانچه از امشب نیز شاهد بارشی باشیم احتمال تعطیلی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی البته با دستور ستاد بحران لرستان وجود دارد.

فاتحی با بیان اینکه سطح معابر شهرستان ازنا برف‌روبی و پاکسازی شده و خوشبختانه جاده‌های مواصلاتی نیز باز هستند، افزود: این درحالیست که همچنان شاهد یخ‌زدگی به علت برودت هوا در ازنا هستیم و تا از این مقطع عبور کنیم یکی دو هفته طول خواهد کشید.

وی در خصوص تصادف زنجیره‌ای چندشب گذشته در مسیر شهرستان ازنا، گفت: این مسیر یکی از مسیرهایی است که دچار یخ زدگی می‌شود و حتی زمانی که نمک و شن می‌ریزیم و برف و یخ آب می‌شود به محض ورود توده هوای سرد دوباره یخ می‌زند.

فرماندار ازنا با تاکید براینکه مردم از ترددهای غیرضروری به منظور پیشگیری  از تصادفات احتمالی در جاده‌های مناطق سردسیر خودداری کنند، عنوان کرد: در موارد ضروری سفر و تردد نیاز است رانندگان با تجهیزات لازم همچون زنجیر چرخ در جاده‌ها تردد کنند.

فاتحی بیان کرد: البته تصادف زنجیره‌ای چندشب گذشته در مسیر ازنا به علت ترددهای غیرضروری و عدم توجه به توصیه‌های ایمنی بوده است.

وی یکی از نیازهای ازنا به عنوان سردترین شهر استان را بازنگری در قیمت تعرفه گاز برشمرد و با بیان اینکه تعرفه‌گذاری گاز آن مانند سایر مناطق لرستان محاسبه می‌شود، افزود:  البته مردم شهرستان صرفه‌جویی می‌کند و خوشبختانه مشکلی تاکنون نداشتیم.

فرماندار ازنا عنوان کرد: در برخی جاها مثل ورزشگاه و استخرها که ضرورتی به وجود گاز نیست، گاز آنجا قطع شده تا گاز شهری قطع نشود.

فاتحی اضافه کرد: هم‌اکنون هیچ روستایی در شهرستان با مشکل قطعی گاز و برق مواجه نیست و راه‌های مواصلاتی روستاهای شهرستان نیز باز است.

وی گفت: منطقه جاپلق دشت است و با ورود توده سرد بسته می‌شود و راهداران آن را مجدد بازگشایی می‌کنند. خوشبختانه در شهرستان هیچ مسیر بسته‌ای تا الان گزارش نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha