• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401102516905
  • خبرنگار : 50026

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی مطرح کرد:

۶ شهرستان خراسان جنوبی؛ درگیر افت شدید فشار گاز

۶ شهرستان خراسان جنوبی؛ درگیر افت شدید فشار گاز

ایسنا/خراسان جنوبی سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی اظهار کرد: در شهرهای بشرویه، طبس، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان با افت شدید فشار گاز رو به رو هستیم و در بخش‌هایی از این شهرستان‌ها قطعی گاز داریم.

علیرضا عباس زاده، امروز یکشنبه ۲۵ دی به رسانه‌های گروهی گفت: در کشور با استمرار یک موج سرمای شدید مواجه هستیم که خراسان جنوبی نیز از این امر مستثنی نیست و در طول یک هفته اخیر درگیر سرمای ویژه و با شدت بالا و فراگیری در سطح کل استان بودیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تمهیدات ویژه در کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و مدیریت بحران، افزود: در حال حاضر تقریبا بیشتر شهرهای استان در معرض این افت شدید فشار گاز قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه مدیران و ظرفیت‌های استان آماده هستند تا از این شرایط عبور کنیم، اظهار کرد: اگر صرفه‌جویی در مصرف انرژی نداشته و به شبکه، انتقال گاز تزریق نشود در ساعات آتی با شرایط سخت‌تری رو به رو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد، تصریح کرد: خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی از یک شبکه مشترک گاز رسانی استفاده می‌کنند و هر سه با بحران رو به رو هستند.

عباس زاده ادامه داد: مهم‌ترین اقدامی که شهروندان در حال حاضر می‌توانند انجام دهند، صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف گاز از طریق استفاده از پوشش گرم در منزل، گرم کردن یک اتاق در خانه است.

وی اظهار کرد: برای مناطقی که امکان گازرسانی به خاطر افت فشار وجود ندارد و یا با قطعی گاز رو به رو هستیم، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی تمهیداتی برای تأمین نفت سفید به عنوان سوخت جایگزین در نظر گرفته است.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمهیدات ویژه‌ای برای تأمین سوخت نانوانی‌های سطح شهرها در نظر گرفته شده است، افزود: پیگیری روستا به روستا ادامه دارد تا هم استانی‌ها با مشکل مواجه نشوند.

عباس زاده ادامه داد: در صورتی که قطعی گاز در خراسان جنوبی گسترده‌تر شود، خدمات رسانی به نحوی خواهد بود که مردم کمترین آسیب را ببینند.

وی با اشاره به رصد لحظه‌ای شرایط، یادآور شد: روابط عمومی صدا و سیما به عنوان ستاد اطلاع رسانی کمیته مدیریت سوخت با سامانه ۱۶۲ و همچنین شرکت ملی گاز با سامانه ۱۹۴ آماده شنیدن نظرات و شکایات مردمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha