• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102516956
  • منبع : نمایندگی سمنان

کنترل هرزآب در ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی جنوب سمنان

کنترل هرزآب در ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی جنوب سمنان

ایسنا/سمنان مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از اجرای عملیات کنترل هرز آب در ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه جنوب دلازیان در جنوب سمنان خبر داد.

 محمدرضا حسینی ۲۵ دی ماه بااعلام این خبر اظهار کرد: عملیات کنترل هرزآب اراضی بیابانی سمنان در حال حاضر ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این عملیات در حجم ۱۰۰ هکتار اراضی بیابانی منطقه جنوب دلازیان و در ۱۱ کیلومتری جاده معدن گوگرد این شهرستان در حال انجام است.

مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها انجام شده، این عملیات تا نیمه دوم دی‌ماه سال جاری پایان خواهد یافت افزود: از جمله پروژه‌های منابع طبیعی موثر در حفاظت از خاک می‌توان از پروژه‌های کنترل هرزآب و بذرپاشی در مناطق بیابانی نام برد و به این منظور پروژه کنترل هرزآب در ۱۰۰ هکتار جنوب حاجی آباد اعلا شهرستان سمنان و با استفاده از گونه‌های تاغ وآتریپلکس، اشنیان و قیچ با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال ۱۳۹۹ اجرا گردید و نتایج مثبتی به جای داشت.
حسینی ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه این منطقه فاقد پوشش گیاهی است این پروژه در مدیریت آب‌های سطحی موثر بوده و موجب افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک در منطقه گردد.
مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: خاک به عنوان بستر و جز جدانشدنی طبیعت، دارای نقش‌های متعددی از جمله نگهدارنده یک چهارم از کل تنوع زیستی جهان، پایه واساس پوشش گیاهی برای کشت و مدیریت برای تامین غذا، فیبر، سوخت و محصولات دارویی بشمار می‌رود .
این کارشناس بیابان بر لزوم حفاظت بهتر از منابع خاکی تاکید و تصریح کرد: با توجه به غیر قابل تجدید بودن و آثار متعدد و حیاتی خاک در طبیعت، حفظ آن برای آینده پایدار و امنیت غذایی ضروری است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha