• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401102516976
  • منبع : نمایندگی قزوین

برف‌روبی معابر شهری قزوین/ تردد در شهر جریان دارد

برف‌روبی معابر شهری قزوین/ تردد در شهر جریان دارد

ایسنا/قزوین رئیس کارگروه هشدار و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری قزوین گفت: عملیات برف‌روبی، نمک‌پاشی و شن‌ریزی در معابر شهری قزوین آغاز شده و در حال حاضر تمامی پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح شهر باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

جابر خرم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با آغاز بارش برف در سطح شهر تیم‌های مدیریت پسماند به‌صورت کامل با تمام ظرفیت در حالت آماده‌باش و خدمت‌رسانی هستند.

وی گفت: از همان ساعت اولیه بارش، عملیات یخ‌زدایی از معابر نظیر برف‌روبی، شن‌پاشی و نمک‌پاشی آغاز شده و همزمان با ادامه بارش به‌صورت مستمر در سطح شهر این اقدام ادامه دارد.

رئیس کارگروه هشدار و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری قزوین گفت: باید بپذیریم که بارش سنگین برف را شاهد هستیم و همین بارش سنگین سبب ایجاد محدودیت‌هایی در خدمت‌رسانی شده است؛ اما تمام تلاش بر این است که معابر اصلی شهر باز و تردد در جریان باشد و مشکلی از این لحاظ برای همشهریان ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: ماشین‌آلات، تجهیزات برف‌روبی و کیسه‌های مخصوص نمک‌پاشی در سطح شهر آماده‌ شده و گشت‌های مختلف، در فواصل زمانی مشخص این کیسه‌ها را شارژ می‌کند تا شهروندان در صورت نیاز بتوانند از این کیسه‌ها برای بازگشایی معابر استفاده کنند.

خرم‌نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح شهر باز و تردد در آن‌ها جریان دارد اما تقاضای ما از همشهریان آن است که با رعایت کلیه مسائل ایمنی، رعایت فاصله و سرعت مطمئنه در معابر تردد کنند و در صورت ممکن از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری نمایند.

 وی اظهار کرد: اولویت اصلی ما باز نگه‌داشتن پل‌ها، زیرگذرها و معابر اصلی شهر است؛ اما همشهریان می‌توانند در صورت نیاز به کیسه‌های حاوی شن و نمک و یا هر موضوعی که در ارتباط با یخ‌زدگی معابر یا مسدود شدن مسیر باشد؛ با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و گزارش خود را برای رفع هرچه سریع به شهرداری ابلاغ کنند.

رئیس کارگروه هشدار و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر ترافیک در بلوار شهید سلیمانی سنگین است و عبور و مرور به‌کندی صورت می‌گیرد که نیروهای پسماند در آن بلوار مستقر شده و مسیرهای تردد وسایل نقلیه را برف‌روبی و پاک‌سازی می‌کنند تا تردد در این مسیر هم به حالت عادی بازگردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی، ادارات و بسیاری از مشاغل، همشهریان محترم می‌توانند با حضور در منازل و عدم تردد غیرضروری در سطح شهر از وقوع تصادفات پیشگیری کرده و با ترافیک سبک، کمک‌رسان نیروهای شهرداری در ارائه خدمات هرچه بهتر به همشهریان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha