• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401102517205
  • خبرنگار : 50300

جزئیات برگزاری آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۲ در خوزستان

جزئیات برگزاری آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۲ در خوزستان

ایسنا/خوزستان دبیر ستاد آزمون سراسری استان خوزستان از برگزاری آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۲ در استان خوزستان با حضور بیش از ۶۲ هزار داوطب خبر داد.

دکتر رحیم پیغان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این رویداد علمی ۶۲ هزار و ۵۵۸ داوطلب به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۱۳۹ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۴۱۹ نفر پسر هستند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۲ از ۲۹ تا ۳۰ دی‌ماه امسال در گروه‌های «علوم تجربی»، «زبان خارجه»، «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی» و «هنر» برگزار می‌شود.

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان گفت: گروه‌های آموزشی «علوم تجربی» و «زبان خارجه» صبح و عصر روز پنج‌شنبه، گروهای «علوم انسانی» و «علوم ریاضی و فنی» صبح روز جمعه و گروه «هنر» عصر همین روز آزمون خود را برگزار می‌کنند.

پیغان با اشاره به اینکه آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۲ در ۳۶ شهرستان و در ۳۹ حوزه برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۹ هزار و ۴۹۲ دواطلب است که از این تعداد ۵ هزار و ۶۰ نفر دختر و چهار هزار و ۴۳۲ نفر پسر هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در این رویداد میزبان چهار هزار داوطلب در گروه «علوم تجربی»، یک هزار و ۱۰ نفر در گروه «زبان خارجه»، سه هزار و ۱۰۰ نفر در گروه «علوم انسانی»، ۹۰۰ نفر در گروه «علوم ریاضی و فنی» و ۴۸۲ نفر در گروه «هنر» است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، الهیات و معارف اسلامی، اقتصاد و علوم اجتماعی، علوم ریاضی و کامپیوتر، علوم، کشاورزی و مهندسی حوزه‌های آزمون این دانشگاه هستند.

پیغان گفت: علاوه بر دانشگاه شهید چمران اهواز، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور شهرستان اهواز میزبان داوطلبان خواهند بود.

وی درباره برپایی باجه‌های رفع نقص آزمون نیز گفت: باجه‌های‌ رفع نقص آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۲ از صبح روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برپا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha