• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401102517308
  • خبرنگار : 50444

با وجود سرمای شدید برقرار است؛

پایداری ارتباطات در خراسان شمالی/ بهره‌مندی «پاقلعه» و «بازخانه» از اینترنت همراه

پایداری ارتباطات در خراسان شمالی/ بهره‌مندی «پاقلعه» و «بازخانه» از اینترنت همراه

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی با اشاره به افت قابل توجه دما و فراگیر شدن سرمای شدید در سطح استان از پایداری ارتباطات و آمادگی جهت حفاظت از زیرساخت‌های ارتباطی استان خبر داد.

سید علی مرتضوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افت قابل توجه دما و فراگیر شدن سرمای شدید در سطح استان گفت: شبکه ارتباطی این استان با کمترین مشکلی مشغول به ارائه خدمات است و با بررسی و پایش انجام شده وضعیت ارتباطات تلفن ثابت، پوشش تلفن همراه و اینترنت در سطح استان، پایدار است.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از قطعی و محافظت از تجهیزات شبکه‌های ارتباطی، اکیپ مدیریت بحران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تیم‎های پشتیبانی شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، مخابرات و اپراتورهای همراه در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی همچنین از اتصال ۲ روستای پاقلعه و بازخانه شهرستان بجنورد به اینترنت تلفن همراه در قالب ۱۲۰ خانوار و ۳۹۲ نفر جمعیت خبر داد.

وی با تاکید بر ‌ضرورت اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت، از ارتقای تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای پاقلعه از توابع شهرستان بجنورد خبر داد.

مرتضوی افزود: با ارتقاء تکنولوژی این سایت از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(USO) ، روستاهای پاقلعه و بازخانه در قالب ۱۲۰ خانوار و جمعیت ۳۹۲ نفر تحت پوشش اینترنت پرسرعت  تلفن همراه قرار گرفته و از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برخوردار شده اند.

مدیرکل ارتباطات استان تصریح کرد: دسترسی مردم به ارتباطات پایدار، باکیفیت، پر سرعت و ایمن بر بستر شبکه ملی اطلاعات و ایجاد توازن در توزیع زیرساخت های ارتباطی مناطق روستایی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha