• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102617466
  • خبرنگار : 50377

استاندار مازندران تاکید کرد

توانمندی اقتصادی عشایر با رونق گردشگری در مازندران

توانمندی اقتصادی عشایر با رونق گردشگری در مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت جامعه عشایری در تولید گوشت قرمز، محصولات لبنی و همچنین صنایع دستی، گفت: باید از ظرفیت جامعه عشایری استان در تولید و خودکفایی برخی محصولات و همچنین رونق و توسعه صنعت گردشگری استفاده شود.

سیدمحمود حسینی‌پور دیشب در شورای عشایر استان، ضمن اینکه بر لزوم تقویت و توانمند کردن اقتصاد عشایر مازندران تاکید کرد گفت: شاخص‌های اقتصادی جمعیت عشایری باید شناسایی شود تا متناسب با آن نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی خانوارهای عشایری اقدام شود.

وی افزود : تقویت و توانمند سازی بخش اقتصادی خانوارهای عشایری باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و این مهم با توسعه و روتق گردشگری عشایری محقق می‌شود.

استاندار مازندران بر لزوم شناسایی و دسته بندی مشکلات جامعه عشایری تاکید کرد و گفت: باید با توانمند سازی خانوارهای عشایری به رشد اقتصادی این خانوارها کمک شود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت جامعه عشایری در تولید گوشت قرمز، محصولات لبنی و همچنین صنایع دستی، افزود: باید از ظرفیت جامعه عشایری استان در تولید و خودکفایی برخی محصولات و همچنین رونق و توسعه صنعت گردشگری استفاده شود.

حسینی‌پور با اشاره به وجود ۴۵۰۰ خانوار عشایری در تولید گوشت قرمز، در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت، دیگر نیازی به واردات گوشت قرمز از دیگر استان‌ها نیست، خاطرنشان کرد: مرکز آمار باید در مدت سه ماه نسبت به تکمیل آمار خانوار عشایری اقدام کند.

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش نیز باید آمار دقیقی از جمعیت دانش آموزی و مدارس عشایری ارائه دهد، گفت: ضمن اینکه باید از ظرفیت خیران برای جبران بخشی از کمبودها در این زمینه بیش از پیش استفاده شود.

استاندار مازندران گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای نیز باید متناسب با نیازهای جمعیت عشایری مازندران امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.

این مسئول بر لزوم نیاز سنجی و شناسایی فرصت‌های گردشگری عشایری مازندران تاکید کرد و یادآور شد: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های موجود، ظرفیت‌های گردشگری جامعه عشایری استان در اختیار آژانس‌های مسافربری قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه یکی از بیشترین جاهایی که گردشگران تمایل به بازدید دارند مناطق عشایری است، گفت: توانمند سازی اقتصادی جامعه عشایری با رونق گردشگری محقق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha