• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401102617485
  • خبرنگار : 50454

مدیرعامل شرکت گاز استان:

قطعی گاز در چهارمحال و بختیاری نداشتیم

قطعی گاز در چهارمحال و بختیاری نداشتیم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه تاکنون در هیچ نقطه‌ای از چهارمحال و بختیاری با مشکل قطع گاز در اثر کمبود مواجه نشدیم و محدودیت‌های اعمال شده در بخش صنعت نیز براساس یک برنامه‌ریزی مناسب در جهت تنظیم و مدیریت مصرف بوده است.

جهانبخش سلیمیان در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در روزهای ابتدایی هفته جاری مصرف گاز در استان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت درصورتی که صنایع عمده مانند پتروشیمی، سیمان و فولاد از مسیر تولید خارج شده بودند و این میزان مصرف تنها مختص بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری افزود: مصرف گاز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ درصد افزایش داشته که این موضوع به علت شرایط آب‌وهوا در سال جاری همچنین توسعه بخش گرمایشی و افزایش تعداد مشترکان گاز در بخش‌های خانگی، صنعتی و تولیدی است، امسال در کشور نیز شاهد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی هستیم.

وی با اشاره به تعطیلات چندروزه ادارات در چهارمحال و بختیاری و تاثیر بالای آن در کاهش مصرف گاز، ادامه داد: ادارات در استان به مدت سه روز تعطیل بودند که در هر روز حدود ۱۲۰ هزار مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی صورت گرفت، البته براساس پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار داشتیم روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شود اما با توجه به اینکه برخی ادارات خدمات‌رسان به فعالیت خود ادامه دادند این پیش‌بینی محقق نشد.

سلیمیان عنوان کرد: طی روزهای گذشته برای برخی صنایع کوچک موجود در چهارمحال و بختیاری نیز محدودیت‌هایی در مصرف گاز اعمال شد همچنین طی این مدت حدود ۳.۵ میلیون مترمکعب از مصرف صنعتی و تولیدی گاز در اثر محدودسازی یا تنظیم مصرف کاهش یافته و به بخش خانگی کمک شد البته باید توجه داشت محدودسازی صنایع و ادارات در مصرف گاز تنها در زمان‌های پیک مصرف رخ می‌دهد بنابراین به صورت موقت خواهند بود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به ماندگاری برودت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی نیز مصرف گاز بالا باشد البته براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان انتظار می‌رود سردی هوا در روزهای آتی نسبت به روزهای گذشته کمتر باشد و بنابراین احتمال دارد مصرف گاز نیز بیش از میزان ثبت شده گذشته نباشد اما درمجموع میزان مصرف گاز در روزهای آینده به شهروندان و بخش خانگی وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون در هیچ نقطه‌ای از چهارمحال و بختیاری با مشکل قطع گاز در اثر کمبود مواجه نشدیم و محدودیت‌های اعمال شده در بخش صنعت نیز براساس یک برنامه‌ریزی مناسب در جهت تنظیم و مدیریت مصرف بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha