• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102617694
  • خبرنگار : 50356

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خبر داد

اعزام ۲۰۰۰ اکیپ برای رفع یخ زدگی لوله‌ها و تاسیسات داخلی ساختمان‌ها در مشهد

اعزام ۲۰۰۰ اکیپ برای رفع یخ زدگی لوله‌ها و تاسیسات داخلی ساختمان‌ها در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طی روزهای گذشته تاکنون حدود ۲۰۰۰ اکیپ برای رفع یخ زدگی و مشکلات مربوط به تاسیسات داخلی ساختمان‌های مشترکین در مشهد اعزام شده که حتی در مناطق نوساز و ساختمان‌های جدید الاحداث نیز مشکلات یخ زدگی تاسیسات ساختمان اتفاق افتاده است.

حسین اسماعیلیان با اشاره به سرمای هوا و مشکلات رخ داده در شرایط مشابه وضعیت فعلی در سال ۸۶ اظهار کرد: با توجه به تجربیات به دست آمده از مشکلات برودت شدید دما در سال ۸۶ که موجب یخ زدگی لوله‌ها و کنتورها و وارد شدن خسارات و صدماتی به تاسیسات و شبکه آب شرب و مخازن شد، خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات صورت گرفته در شرایط کنونی، هیچ گونه مشکلی در شبکه آب شرب، مخازن و تاسیسات آبرسانی پیش نیامد و قطع آب مرتبط با این وضعیت در شهر مشهد ایجاد نشد.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی‌های گسترده از طریق رسانه‌ها و ارسال پیامک برای مشترکان، تلاش شد تا اهمیت انجام توصیه‌های پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتورها جدی گرفته شود.  

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: از زمان آغاز برودت شدید دما در مشهد تاکنون ۱۷ هزار تماس تلفنی مبنی بر یخ زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب با شماره ۱۲۲ برقرار شده است که بالغ بر ۱۲ هزار تماس مربوط به یخ زدگی تاسیسات داخلی ساختمان، لوله های روباز و تاسیسات پمپاژ مشترکین بوده است. باوجود اطلاع رسانی‌های همه جانبه و گسترده این شرکت، طی روزهای گذشته تاکنون حدود ۲۰۰۰ اکیپ برای رفع یخ زدگی و مشکلات مربوط به تاسیسات داخلی ساختمان‌های مشترکین در مشهد اعزام شده که حتی در مناطق نوساز و ساختمان‌های جدید الاحداث نیز مشکلات یخ زدگی تاسیسات ساختمان اتفاق افتاده است.

اسماعیلیان با اشاره به ضرورت رعایت الزامات سازمان نظام مهندسی، خاطرنشان کرد: از استانداری خراسان رضوی تقاضا داریم با توجه به مکاتبات صورت گرفته ضرورت هماهنگی بین سازمان‌های نظام مهندسی، راه و شهرسازی و این شرکت را در اولویت قرار دهند تا مشکلات مشابه در آینده تکرار نشود.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، وی با تاکید دوباره بر پوشاندن کنتورها و لوله‌های روباز ساختمان‌ها، درباره روش‌های رفع یخ زدگی گفت: مشترکین می‌توانند مطابق اطلاع رسانی‌های این شرکت در صورت بروز یخ زدگی با حرارت غیرمستقیم، آب ولرم و نیز با سشوار و کیسه آب گرم نسبت به رفع یخ زدگی اقدام نمایند. همچنین با توجه به پیش‌بینی گرم‌تر شدن هوا طی روزهای آینده و امکان ترکیدگی لوله‌ها و کنتورهای یخ زده، هر روز تاسیسات آب شرب، کولرها، پمپ و حوضچه کنتور را بازدید نمایند که نشتی نداشته باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha