• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102617786
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

موج هشتم کرونا در کمین است/مردم به شرایط عادی فعلی اطمینان نکنند

موج هشتم کرونا در کمین است/مردم به شرایط عادی فعلی اطمینان نکنند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه موج هشتم کرونا در کمین است، مردم برای تزریق دوز یادآور در اسرع وقت مراجعه کنند.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۶ دیماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از مرکز واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موج هشتم بیماری کرونا وارد کشور شده است و احتمال می رود به نقطه اوج آن برسیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم در دنیا و درگیری جدی بسیاری از کشورها با سویه جدید، تزریق دوزهای یادآور ضرورت دوچندان پیدا کرده است و شبکه بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی نیز تاکید دارند که اگر از آخرین تزریق افراد بیش از ۶ ماه گذشته است حتما برای تزریق دوز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه، متاسفانه شرایط نشان می دهد که استقبال خوبی از تزریق واکسن در استان صورت نگرفته است، گفت: ظاهرا یک اطمینان کاذبی در بین مردم وجود دارد مبنی بر اینکه شاید بیماری در کشور فراگیر نشود در حالی که طبق تحلیل ها، آمار و روند توسعه بیماری، احتمال فراگیر شدن و حتی همگانی شدن سویه جدید در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: همه مردم بویژه افراد درگیر با بیماری زمینه ای، کودکان و سالمندان برای تزریق دوز یادآور به سرعت اقدام کنند، واکسن های متنوعی در مراکز موجود است و می توانند با مشورت با پزشک معتمد خود نسبت به تزریق، تسریع کنند و ایمنی بدن خود را بالا ببرند.

مخلص الائمه تصریح کرد: بدن با تزریق واکسن، به صورت ۱۰۰ درصدی در مقابل بیماری کرونا ایمن نمی شود، اما خوشبختانه واکسن می تواند مرگ و میر و تلفات را به شکل کاملا محسوس کاهش دهد و این تجربه مثبت را در پیک های گذشته شاهد بودیم و از آمارهای سنگین تلفات به عدد صفر رسیدیم که حاصل همراهی مردم بود و امروز نیز مجددا نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی بیان کرد: استان مرکزی در تزریق دوز اول و دوم جزو رتبه های بالای کشور بود و به پوشش ۹۵ درصدی رسیدیم. با این سابقه مطلوب، انتظار می رود که برای تزریق دوز سوم و حتی چهارم استقبال مردم را شاهد باشیم.

استاندار مرکزی، گفت: مردم مطلقا به شرایط عادی فعلی اطمینان نکنند و حتما در اسرع وقت برای تزریق دوز یادآور مراجعه کنند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha