• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401102718385
  • خبرنگار : 71610

چارچوب هماهنگی شیعیان تصمیم قاطعی را درباره اعلام نیاز السودانی به نظامیان آمریکا می‌گیرد

چارچوب هماهنگی شیعیان تصمیم قاطعی را درباره اعلام نیاز السودانی به نظامیان آمریکا می‌گیرد

یک منبع سیاسی عراق اعلام کرد که رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و گروه‌های مقاومت این کشور با برگزاری نشستی تصمیم قاطعانه‌ای را علیه اظهارات نخست‌وزیر کشورشان و اعلام نیاز وی به نظامیان آمریکا اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع سیاسی عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در واکنش به اظهارات اخیر محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر کشورش مبنی بر نیاز بغداد به ادامه حضور نظامیان آمریکا در این کشور اظهار کرد: هیچ‌گونه تجدید نظری در تصمیم اخراج نیروهای آمریکا از کشور وجود ندارد و مواضع قاطعی در برابر اظهارات محمد شیاع السودانی اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان و مقاومت عراق خواستار برگزاری نشستی با هدف اتخاذ تصمیم قاطعانه علیه تصمیم دولت عراق و علیه اشغالگری آمریکایی‌ها شده‌اند.

در همین حال، محمد التمیمی، عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (به جز جریان صدر) در توییتی در واکنش به اظهارات السودانی درباره حضور نظامیان آمریکا در این کشور نوشت: چه کسی به شما اجازه داد که بر سر خون شهدا سازش کنید، تو که هستی که سرنوشت عراق را تعیین می‌کنی و آمریکا چه زمانی دوست شد؟

وی همچنین تاکید کرد: در قبال این اظهارات و هر کسی که بر سر حاکمیت عراق سازش می‌کند، صرف نظر از موقعیت او و هرکسی که پشت وی ایستاده، تصمیم قاطعی اتخاذ می‌شود.

«محمد شیاع السودانی» اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از حضور نیروهای آمریکایی در کشورش دفاع کرد و گفت: عراق همچنان به نیروهای خارجی حاضر در آن که اغلب آمریکایی هستند، نیاز دارد.

السودانی با بیان اینکه «نابودی داعش مدتی طول خواهد کشید»، افزود: «حضور آنان (نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا) همچنان مورد نیاز است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha