• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401102718519
  • خبرنگار : 71234

زارع مطرح کرد

پیش‌بینی ۱۶ شرکت زیان‌ده با ۱۹ هزار میلیارد تومان زیان در سال آینده

پیش‌بینی ۱۶ شرکت زیان‌ده با ۱۹ هزار میلیارد تومان زیان در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۲، ۱۶ شرکت زیان ده پیش بینی شده که تقریبا ۱۹ همت زیان دارند. ۱۸۲ شرکت در نقطه سر به سر و بدون سود و زیان و ۱۵۰ شرکت با سود ۲۱۸ همت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: در جلسه امروز اعتبارات تملک دارایی استان‌ها با حضور میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه بررسی شد؛ طبق گزارش ارائه شده درباره سال ۱۴۰۱، ۷۰ همت (هزار میلیارد تومان) بودجه تملک دارایی استان ها بود که تا الان ۱۷ درصد یعنی نزدیک به ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی افزود: پیش بینی سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده این است که ۸۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه تملک دارایی استان ها خواهد بود که ۳۵ همت آن از اجرای قانون استفاده متوازن، ۲۷ همت تملک استانی، ۲۱ همت مربوط به سه درصد سهم نفت و گاز و ۲ همت نیز مربوط به ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده است که ۲ همت مختص ورزش و آموزش و پروش است و مابقی در حوزه نرخ بیکاری، آب شرب شهرها و روستاها، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها، عمران شهرها، راه ها و زیرساخت های جاده ای، سرانه های عمرانی و فضای فرهنگی و مذهبی و ورزشی و موارد این چنینی هزینه می شود.

سخنگوی‌ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان اینکه در جلسه شب گذشته این کمیسیون گزارش شرکت‌های دولتی بررسی شد، افزود: با توجه به اینکه بودجه شرکت های دولتی در سال ۱۴۰۰ حسابرسی شده، در ابتدا گزارشی از بودجه شرکت های دولتی در سال ۱۴۰۰ ارائه شد که بر اساس آن ۱۳۴ شرکت زیان ده با ۵۸ همت زیان گزارش شد. ۴۷ شرکت بدون سود و زیان و سر به سر و  ۱۶۸ شرکت سودده به میزان ۱۸۳ همت سود است.

وی ادامه داد: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، ۱۶ شرکت زیان ده پیش بینی شده که تقریبا ۱۹ همت زیان دارند. ۱۸۲ شرکت در نقطه سر به سر و بدون سود و زیان و ۱۵۰ شرکت با سود ۲۱۸ همت پیش بینی شده است.

زارع با تاکید مجدد بر اینکه هنوز کمیسیون تلفیق مصوبه ای درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲ نداشته است، گفت: در جلسه عصر امروز کلیات لایحه به رای گذاشته می شود و بعد از آن گزارش به صحن علنی ارجاع داده خواهد شد.

وی در پایان توضیح داد: در جلسه عصر علاوه بر اعلام نظر نمایندگان موافق و مخالف کلیات، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و اتاق های بازرگانی و تعاون اظهارنظر می کنند و سپس درباره کلیات تصمیم گیری و رای گیری می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha