• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401102718583
  • خبرنگار : 71616

دو خودروساز بزرگ خواستار تداوم عرضه خودرو در بورس کالا شدند

دو خودروساز بزرگ خواستار تداوم عرضه خودرو در بورس کالا شدند

مدیران عامل دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا در نامه‌هایی جداگانه خطاب به سازمان بورس کالا، خواستار تداوم عرضه خودروها در بورس کالا شدند.

به گزارش ایسنا، مهدی خطیبی و محمدعلی تیموری طی نامه‌ای جداگانه به سازمان بورس و اوراق بهادار، درخواست خود را بر تدام عرضه محصولات در بورس کالا شدند.

مهدی خطیبی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- ضمن اشاره بر عرضه ۱۰ هزار دنا در معاملات روز گذشته (۲۵ دی ماه)، در نامه خود آورده است:

"همانگونه که مستحضرید، عرضه خودرو دنا در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ انجام شد؛ رویکرد این شرکت مطابق هماهنگی‌های انجام شده با مراجع ذی‌ربط، تدوام عرضه خودرو در بورس کالا، است"

همچنین محمدعلی تیموری- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا - ضمن اشاره به پذیرش محصول شاهین در بورس کالا و تاکید بر اینکه برنامه پذیرش و عرضه سایر خودروهای تولیدی این شرکت در حال پیگیری است، آورده است:

"پیرو تعلیق نماد معاملاتی این شرکت بر اساس نامه شماره ۹۸۱۵۵۶ تاریخ ۲۴ دی ۱۴۰۱ آن سازمان، به استحضار می‌رساند که با توجه به پذیرش خودروی شاهین در بورس کالا، تاکنون ۶۲۰۰ دستگاه خودرو از طریق بورس کالا جهت فروش آگهی شده است.

لازم به ذکر است برنامه پذیرش و عرضه سایر خودروهای تولیدی این شرکت نیز در حال پیگیری بوده که مراتب پس از تحقق، از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید. "

دو خودروساز بزرگ خواستار تداوم عرضه خودرو در بورس کالا شدند

دو خودروساز بزرگ خواستار تداوم عرضه خودرو در بورس کالا شدند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۶:۱۸

چرا که نه خودروی ۱۹۰میلیونی را میفروشید تو بورس ۴۴۰ میلیون اینو من نمیگم نماینده مجلس گفتن .

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۷:۵۱

چرا فکر میکنید خودرو ۱۹۰ میلیون ۱۹۰ میلیون با دلار ۳۶ میشه حدود ۵۳۰۰ دلار کجای دنیا با این قیمت ماشین صفر میدن فقط خوبی این طرح این که الان بجای دلال تولید کننده سود میکنه

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۸:۳۹

سلام ..ماشین 170میلیون چطور 300میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۸:۲۲

منم جای شما بودم حتما این تقاضا رو میکردم با ۱۲۰ درصد قیمت بالاتر می‌فروشید معلومه این کارو خواهید کرد دیگه شکر خدا ما مردم هم به همه سازاتون درحال رقصیم .

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۸:۳۴

آره دیگه راه اصلی پیدا کردن چرا دلال سود کنه خودمون مگه ..... و این داستان ادامه دارد تا .

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۸:۴۸

اره خوب تا بتونن خیلی راحت چند برابر قیمت بفروشن

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۹:۰۴

سوال و ایراد بنده به روش فروش خودرو در بورس این است: قیمت شرکتی دیگنیتی و فیدیلیتی بهمن خودرو ( محدوده ۸۵۰ الی ۹۰۰ میلیون که دستوری نبوده ) و با سود مناسب برای شرکت بهمن خودرو و رضایت کامل (تولید کننده و مصرف کننده ) از قیمت, در روش قرعه کشی فروخته میشد چرا باید در بورس کشف قیمت شود و به چند برابر قیمت واقعی برسد؟ و همچنین خودروهای دیگر شرکتهای خصوصی؟

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۲۰:۰۳

باسلام باتوجه به این که 9میلیون متقاضی خودرو و تولید سالانه یک میلیونی خودرو باید 9سال درصف انتظار باشیم

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۲۲:۳۵

بله به نفع شماست دوبرابر گرانتر فروختن خودرو به مردم . .

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۲۲:۴۱

به خاطر چپاولی که در بورس انجام می دهند و ماشین را با دو برابر قیمت کارخانه و البته با منت می فروشند والا به فکر مردم نیستند .

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۲۳:۱۱

همه ی شرکت های خودروسازی ایرانی فقط ضایعات روبازیافت میکنن.وگرنه خودروهاشون به دردخودشون میخوره.به اسم فرسوده یاطرح مادران فسادمیکنن.تقریبا هیچی به فرسوده تعلق نمیگیره.فرسوده باید نوبتی جمع بشه.این دیگه قرعه کشی نمیخوادچون الاینده هستن.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۲۳:۱۸

حالاسایپاچراکاسه داغ ترازاش شده پرایدچیه که بورسی بشه یا قرعه کشی بشه ادمی که پرایده بخره انگار دشمن جونشه.خجالت بکشید باماشیناتون.این بلایی که باقرعه کشی سره ایرانیامیارید.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۲۳:۱۹

اره از خداشونه که گرون و به صورت حراج قالب کنن .

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۲۳:۴۸

مجلس باید جلوی عرضه خودرو در بورس رو بگیره.....

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۸ ۰۸:۴۲

اگر به قیمت کارخانه فروش رفته بود، که بورس کالا خوب نبود، و خودروسازان کاملا مخالف بودند

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۸ ۱۱:۰۴

گران فروشی و کم فروشی . توسط خودرو ساز یکسری موضوعاتی هنوز حل نشده ظاهرا ،قیمت خالص تولید کننده با سودش چقدر هست الان اگر مصرف کننده خودرو گران بخرد فایده این خرید چیست کجای شرع نوشته قیمت خودرو را با استفاده از کالای نامرغوب پایین نگهدارید و سپس با انحصار گرایی گران بفروشید مگر سال 89 پژو 405 را 14/5 میلیون تومان معادل 14500دلار به این ملت نمی فروختند خودرو ال 90 را به جای خودرو اقتصادی معرفی کردند پس چی شد این خودرواقتصادی مگر نگفتند که بعد از چهارده سال خودرو با کیفیت خودرو سازهای کره ای تولید میکنیم و با افزایش تیراژ و داخلی سازی قیمت ها پایین می آیند کجای دنیا خودرو توی بورس به مشتری واقعی فروخته میشود این وسط مشتری مداری و این موارد کلا منسوخ شده است خودرو پر مصرف را فردا چه کسی میخواهد برایش بنزین تامین کند پول بنزین را بدهید خودرو وارد کنید این همه بنزین این نیسان آبی ها و خودرو های پرمصرف داخلی سازی شده میسوزانند کم نیست کل دنیا به سمت خودرو برقی رفته ما خودرو گازوئیلی و هیبرید را جهشی به برقی رسوندیم بهانه می آوریم شارژر خودرو برقی نداریم خنده آور هست خودرو ساز های ما که در تولید قطعات برقی خودرو های قدیمی مانده اند چگونه ادعای تولید خودرو برقی میکنند مپنا که خودش نیروگاه پرمصرف تولید میکند تازه فهمیده از این غافله عقب مانده با این قیمت دلاری خودرو مشخص هست که کلا هیچ خودرویی داخلی سازی نشده ملت را به سخره گرفته اند ازکجا معلوم خود خودرو سازها برای افزایش قیمت توی بورس شرکت نکنند شد . حق این مصرف کننده و بیت المال را چه کسی باید دادخواهی کند

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۸ ۱۳:۳۰

جناب بورس باز كجاى دنيا ماشين با اين كيفيت را با اين قيمت به مردمشون غالب ميكنن.. بيت المال را حرام ميكنند كه هيچ هوا رو الوده ميكنن و باعث مرگ هزاران نفر مى شوند و هم انسانها رو به كشتن مى دهند فقط حرص و طمع و نادانى

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۱:۰۵

بهترین روش فعلی خودرو در حال حاضر عرضه در بورس است اما نه به شکل قطره چکانی کلیه محصولات دوخودرو ساز بزرگ ببرن کلا تو بورس اینجوری فقط مصرف کننده واقعی که نیاز به خودرو داره قیمت میده نه دلال از ان ورم کمک به تولید میشه قرعه کشی فقط یه عهده خاصی برنده می شون هم تولید کننده میبینه داره ضرر میکنخه مجبور تولید انجام نده بهترین روش فعلا بورس می باشد