• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401102718707
  • خبرنگار : 71592

قرقاش: امارات یک سال پس از حملات انصارالله، قدرتمندتر شده است

قرقاش: امارات یک سال پس از حملات انصارالله، قدرتمندتر شده است

مشاور رئیس‌ امارات، امروز (سه‌شنبه) مدعی شد، کشورش از زمانی که انصارالله یمن یک سال پیش تاسیساتی را در ابوظبی هدف قرار داد، قدرتمندتر و تأثیرگذارتر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در توییتی نوشت: "یک سال از حمله به تأسیسات غیرنظامی در امارات می گذرد و کشور برای ادامه مسیر توسعه خود قوی‌تر و مصمم‌تر شده است، آنها می‌خواستند اعتماد را در کشور ما متزلزل کنند، اما این کشور با عزم رهبری، مردم و قابلیت‌های خود برای حفاظت از دستاوردها و انسجام ملی از هر تهدید تروریستی قوی‌تر است". 

وی در ادامه نوشت: "یک سال گذشت و امارات جذاب‌تر و پر جنب‌ و جوش‌تر شده است، مرکز تجاری منطقه‌ای و جهانی است، اقتصاد آن از نیم تریلیون دلار فراتر رفته است، یک مرکز جهانی برای نوآوری و سرمایه گذاری و مکان مورد علاقه جوانان برای زندگی، کار و دستیابی به آرمان‌هاست و منبعی الهام بخش برای بسیاری از جویندگان امنیت، فرصت‌های رشد، توسعه و زندگی مناسب است".

قرقاش در پایان نوشت: یک سال گذشت و امارات تاثیرگذارتر شده است و با سیاست متعادل و شبکه گسترده روابط خود نقش متعادلی را ایفا می کند. چشم انداز رهبری ما برای آینده به منظور نهادینه کردن موقعیت امارات به عنوان کشوری امن، تجاری و شریکی برای برادران و دوستان در ساختن منطقه‌ای باثبات‌تر و مرفه‌تر روشن است. یک سال گذشت و تروریسم فقط بر قدرت و شکوه ما افزود".

۱۷ ژانویه امارات مورد حملات قرار گرفت و در اثر انفجار تانکرهای سوخت در پی حمله‌ای که گفته می‌شود با پهپاد صورت گرفت، پلیس ابوظبی از کشته شدن سه تن و زخمی شدن شش تن دیگر خبر داد.

به گفته دیپلمات‌ها، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در آن زمان «حملات انصارالله علیه تأسیسات اماراتی» را محکوم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha