• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401102718736
  • خبرنگار : 71523

سکه بورسی را چگونه تحویل بگیریم؟

سکه بورسی را چگونه تحویل بگیریم؟

فرایند عرضه ربع سکه در بورس از روز شنبه (۲۴ دی ماه) آغاز شده و تا پنج روز کاری ادامه دارد؛ بر این اساس خریداران گواهی سکه باید نسبت به اخذ نوبت به صورت اینترنتی و پس از آن دریافت فیزیکی سکه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، فرایند عرضه  ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالا از ۲۴ دی آغاز شد و تا ۵ روز کاری ادامه دارد. متقاضیان برای خرید سکه باید بالای ۱۸ سال باشند و می‌توانند ۵ روز بعد از انجام معاملات سکه یا سکه‌های خود را (حداقل یک سکه، حداکثر پنج سکه) تحویل بگیرند.

نحوه نوبت‌گیری

بر این اساس کلیه دارندگان گواهی سپرده کالایی و یا نمایندگان آنها باید جهت تحویل گرفتن سکه طلای ربع بهار آزادی ابتدا از طریق سامانه نوبت‌دهی سکه بورس کالایی بانک رفاه کارگران به آدرس https://coin.refah-bank.ir/Membership/login نوبت گرفته و در تاریخ اعلام شده توسط این سامانه به همراه مدارک احراز هویت خود و حسب مورد وکالت‌نامه رسمی طبق فرمت اعلامی بانک رفاه کارگران، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به میدان ونک، جنب ساختمان مرکزی بانک رفاه کارگران، پلاک ۲۵۴۸ مراجعه کنند.

البته خریداران باید به این نکته توجه کنند که اگر نوبت اخذ شده کمتر ازپنج روز کاری از زمان خرید گواهی سپرده کالایی ربع سکه باشد، با درخواست آن‌ها موافقت نمی‌شود.

 ساعات کاری خزانه جهت تحویل ربع سکه روزهای شنبه تا چهارشنبه غیرتعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و درروزهای پنجشنبه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲  است.

هنگام تحویل سکه چه هزینه‌هایی باید پرداخت شود؟

همچنین خریدارن باید توجه داشته باشند که در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع آزادی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است و مبالغ دیگری با این عنوان از افراد اخذ نخواهد شد. اما این افراد در زمان تحویل سکه از خزانه باید هزینه انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده هزینه انبارداری، جمعا به میزان ۱۰۹۰ ریال به ازای هر قطعه سکه در هر روز را  پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۸:۳۹

اگر شهرستان ها باشند کجا باید مراجعه کنیم،یعنی فقط باید تهران تحویل بگیریم؟؟

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۱۹:۳۷

سلام چرا اطلاع رسانی نشد که سکه فقط در تهران تحویل داده میشه من نفهمیدم واز شهرستان خرید کردم حالا موندم برا یه سکه چطور باید برن تهران تحویل بگیرم لطفا اطلاع رسانی دقیق کنید در صمن این امکان را برا شهرستانها هم فراهم کنید نه که فقط پایتخت نشین ها بتونن از این امکانات استفاده کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۲۰:۲۸

شهرستان کجا تحویل می‌دهند

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۹:۳۴

سلام چرا تهران ؟ مگر خریداران همگی تهرانی هستند پس شهرستانی ها چکار کنند باید قبل از خرید اطلاع رسانی میشد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۰۷:۴۹

بنده هم همین مشکل رو دارم و در شهرستان هستم، نمیشه برای کل ایران بفروشن و فقط در تهران تحویل بدن باید امکان تحویل در شهرستان ها رو هم فراهم کنند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۱:۱۰

سلام چطوری باید نوبت گرفت منکه وارد سایت شدم امکان اخذ نوبت نیست ، لااقل امکان تحویل سکه در مراکز استانها هم فراهم شود برای شهرستانی ها مشکل است بخواهند به تهران بروند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۳۲

آقا این ثبت نام ربع سکه فقط برای تهران است من از استان سیستان چطور بیام تهران یه سکه تحویل بگیرم؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۰۴

امکان اخذ نوبت در سایت اعلام شده وجود ندارد. مشکل کجاست؟؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۰۸:۴۷

اصلا نمیشه نوبت گرفت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۸:۰۷

با سلام لطفا شرایط تحویل در شهرستانها رو فراهم کنید.آخه شهرستانیها چه گناهی کردن که باید تا تهران بیان.یکم انصاف داشته باشید.یکم فکر کنید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۰:۲۸

آقا یعنی یک نفر پاسخ گو نیست من که شهرستانم نمیتونم بیام تهران چطوری بایدسکه رو تحویل بگیرم؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۲۰

سلام اصلا این سامانه نوبت نمی دهد ومن تو این هوای الوده چه جوری تا تهران بیام سکه تجویل بگیرم تو را خدا فرایند اون درست کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۷

کسی تا حالا تو سامانه نوبت دهی ثبت نام کرده ؟ برا چند روز بعد نوبت میدن؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۳:۳۳

سلام در مراکز استان ها و شهرستانها ، بانک رفاه سرپرستی و شعبه مرکزی داره. چرا این امور را به استانها واگذار نمی کنند؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۷

سلام اخه من از بندر عباس تو این هوای الوده با کلی گرفتاری و مشغله اصلا ارزشش را داره برای تحویل دو تا ربع سکه این همه راه بروم ... اخه ما شهرستانیها تا کی باید در مضیقه باشیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۵:۴۵

چرا به ملت نمیگید که تهرانه من از شهرستان باید بیام

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۰۹:۲۹

سلام چرا دکمه ثبت نوبت فعال نیست؟ چکار باید کرد