• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401102718751
  • خبرنگار : 50037

اسکان اضطراری ۳۸۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک در همدان

اسکان اضطراری ۳۸۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک در همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از انجام ۲۰ ماموریت امدادی در پایگاه‌های امداد جاده‌ای این استان ظرف ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

علی سنجربگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای بارش‌ها تا صبح امروز طی ۴۸ ساعت گذشته توسط تیم های جمعیت هلال احمر به ۴۶۷ نفر امدادرسانی شده و از این تعداد ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی با اشاره به شرکت ۲۹ تیم عملیاتی هلال احمر به تعداد ۱۵۰ نیروی کادر و نجاتگر در این عملیات‌ها طی مدت فوق افزود: در این عملیات‌ها ۲۲ دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه خودروی کمک‌دار مورد استفاده قرار گرفته است.

سنجربگی همچنین از رهاسازی ۱۲۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک و امدادرسانی به آنها طی مدت فوق خبر داد و تصریح کرد: برای اسکان اضطراری افراد گرفتار در برف و کولاک ۷۵۰ تخته پتو و ۶۰۰ بطری آب معدنی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در ادامه از نجات دو زن باردار گرفتار در برف و کولاک توسط نیروهای امدادی هلال احمر در گردنه اسدآباد و نیز روستای نینج رزن و انتقال آنها به بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: در استان همدان با آغاز بارش برف ۱۷ پایگاه امداد و نجات هلال احمر استان شامل پایگاه ثابت و سیار و پایگاه کوهستان و تیم واکنش سریع، تیم امداد هوایی و تیم آنست در حال آماده باش برای خدمات رسانی به مردم و مسافران بودند که علاوه بر این موارد دو تیم واکنش سریع دیگر نیز به این تیم ها اضافه شد.

سنجربگی مطرح کرد: هر ساله با آغاز طرح زمستانه از ۱۵ آذرماه تا ۱۵ فرودین ماه همکاران هلال احمر استان به تبع سراسر کشور در آماده باش کامل بوده و در ایام بارش برف تعداد تیم های پشتیبان افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: پایگاه های امداد جاده ای این استان پیش از فصل زمستان به تجهیزات مورد نیاز مجهز شدند تا در زمان بروز بحران آمادگی لازم برای پذیرش مسافران و در راه ماندگان را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha