• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102718795
  • منبع : نمایندگی سمنان

سهم ۲۰ درصدی زنان از "هیات علمی" دانشگاه سمنان/۲ بانو در لیست دانشمندان ۲درصد برتر جهان

سهم ۲۰ درصدی زنان از "هیات علمی" دانشگاه سمنان/۲ بانو در لیست دانشمندان ۲درصد برتر جهان

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه سمنان از سهم حدودا ۲۰ درصدی زنان از اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد.

دکتر سیف الله سعدالدین ۲۷ دی ماه در آیین تجلیل از زنان دانشگاهی در این دانشگاه با اشاره به نقش بانوان در پیشبرد و پیشرفت دانشگاه سمنان اظهار کرد: جدای از تعدد بانوان کارمند در این دانشگاه که برای پیشرفت دانشگاه تلاش می کنند ۷۴ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه را بانوان تشکیل می دهند که شامل ۱۹.۵ درصد کل اعضای هیات علمی این دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه بانوان هیات علمی دانشگاه سمنان در زمینه علمی بسیار موفق عمل کرده اند افزود: از ۱۷ عضو هیات علمی دانشگاه سمنان که به تازگی در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفتند ، دو نفر از آنان را بانوان تشکیل می دهند .

وی جهاد تبیین را یکی از ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد و افزود: این بانوی بزرگ اسلام در تبیین جایگاه ولایت و انسجام اسلام و شیعه نقش اساسی داشت .

دکتر سعدالدین ادامه داد: جایگاه این بانوی بزرگ اسلام آنچنان والاست که در حال حاضر نه تنها شیعیان بلکه فرق مختلف اسلامی نیز از حضرت فاطمه (س) الگو برداری می کنند .

سرپرست دانشگاه سمنان دقت و مدیریت را از جمله ویژگی های بانوان برشمرد و گفت: افزایش بهره وری از برنامه های پیش روی دانشگاه سمنان است که از بانوان دانشگاه می خواهیم در این زمینه یاری رسان ما باشند .
سرپرست دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: جایگاه زنان در جامعه جایگاه ویژه ای است و یک زن میتواند در بخش ها و عرصه های مختلف به عنوان یک الگو، ایفای نقش کند.

دکتر کفشدوزان مشاور امور بانوان دانشگاه سمنان هم در این مراسم با اشاره به توانمندیهای بانوان گفت: باید شرایطی فراهم شود که بانوان بتوانند توانمندیهای خود را بروز دهند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha