• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401102718967
  • خبرنگار : 50286

رانندگان بدون زنجیرچرخ در مسیرهای برفگیر جیرفت و گردنه‌ها تردد نکنند

رانندگان بدون زنجیرچرخ در مسیرهای برفگیر جیرفت و گردنه‌ها تردد نکنند

ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از بارش برف و باران در دو گردنه برف خیز ساردوئیه و جبالبارز شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: رانندگانی که قصد عبور از این دو مسیر برف گیر جنوب کرمان را دارند، بدون زنجیر چرخ از تردد در این مسیرهای برف گیر خودداری کنند.

مجتبی محمودی ۲۷ دی ماه با اشاره به آخرین وضعیت محورهای برفگیر جنوب کرمان افزود: بارش برف از عصر امروز در گردنه های برفگیر ساردوئیه و سربیژن آغاز شده و تاکنون ادامه دارد لذا با توجه به اطلاعیه های هواشناسی در زمینه بارش برف و باران در نیمه شرقی کشور همه تمهیدات لازم برای عملیات راهداری در زمان بارش برف در این دو گردنه برفگیر ساردوییه و جبالبارز برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بسیج دستگاه های سبک و سنگین راهداری و استقرار در این دو گردنه آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری را دارند .

محمودی اظهار کرد: هم اکنون ۵۰ نفر راهدار با ۳۰ دستگاه راهداری سبک و سنگین در گردنه امیر المومنین و جبالبارز مستقر هستند و عملیات راهداری زمستانی را انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان ادامه داد: پنج دستگاه نمک پاش در محل راهدارخانه سربیژن و شهدای راهدار جبالبارز مستقر است تا در صورت نیاز اقدام به نمک پاشی کنند و در حال حاضر هم کار نمک پاشی در جاده های برفی در سربیژن توسط عوامل راهداری در حال انجام است .

وی از تردد گشت های راهداری با وسائل سبک در طول محور جیرفت-سربیژن و سربیژن-بافت برای بررسی تردد ایمن خبرداد و گفت: باز کردن محورها و ایجاد تردد ایمن برای مردم و رانندگان مهمترین وظیفه مجوعه راهداری است لذا رانندگان قبل از حرکت به سمت مقصد وضعیت راه ها را از سامانه 141مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان جویا شوند تا سفری با برنامه و ایمن داشته باشند.

محمودی گفت: صبوری و رانندگی با سرعت مطمئنه در هنگام بارندگی سبب جلوگیری از تصادفات دلخراش و بر هم نخوردن نظم ترافیکی محورها برای خدمات رسانی بهتر راهداران خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha