• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401102718968
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

طرح نهضت ملی مسکن اسدآباد نیازمند ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین است

طرح نهضت ملی مسکن اسدآباد نیازمند ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین است

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین نیاز دارد، گفت: تاکنون برای احداث طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ۵۹ هکتار زمین در شهرک‌ فرهنگیان واگذار شده و دو قطعه ۱۵ و ۳۰ هکتاری نیز آماده واگذاری است اما این میزان زمین کافی نیست و باید زمین مورد نیاز تامین شود.

حسین‌علی شرکائی سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اسدآباد ۹۴۳۸ نفر متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد، ۴۴۷۰ نفر براساس شاخص‌های مورد نظر تایید شدند.

وی با اشاره به تاکید استاندار همدان بر اولویت قرار گرفتن و تسریع در روند تامین و تحویل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اسدآباد و شهر مریانج خاطرنشان کرد: در این طرح خوشبختانه شهر پالیز و آجین در رابطه با بحث زمین دارای مشکل نیستند و زمین مورد نیاز برای این طرح در این دو شهر تامین شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسدآباد افزود: در شهر پالیز از ۵۰ متقاضی ثبت نام برای طرح نهضت ملی مسکن ۱۵ نفر تایید شده و برای این تعداد ۱۵ قطعه از اراضی بنیاد مسکن در نظرگرفته شده ضمن اینکه در شهر آجین نیز از ۴۰ ثبت نامی تعداد ۱۰ نفر تایید و سه هکتار زمین برای احداث مسکن این شهر در نظر گرفته شده است‌.

اسدآباد به کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است

شرکائی در ادامه جمع کل اعتبارات شهرستان اسدآباد را افزون بر ۹۴۸ میلیارد و ۶۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با این میزان اعتبار شهرستان اسدآباد به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و کارهای خوبی انجام گرفته و در حال انجام است.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه سرجمع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای شهرستان اسدآباد شامل استانی، متوازن یک و متوازن دو و نفت و گاز ۷۲ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: سرجمع اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان نیز از سفر ریاست جمهوری به استان همدان در مرحله اول ۲۴۰ میلیارد تومان بود که با سفر استاندار و شورای برنامه ریزی به اسدآباد در دوازدهم آبان‌ماه امسال این میزان اعتبار به ۵۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شرکائی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص داده شده به شهرستان اسدآباد از محل سفر ریاست جمهوری هشت برابر اعتبارات و بودجه سالیانه شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: اعتبار اختصاص داده شده از محل سفر به شهرستان بر خلاف اعتبارات سالیانه نقد بوده و باید طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت و تخصیص داده شود.

وی در ادامه با اشاره به دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد به عنوان تنها دانشکده علوم پزشکی مستقل در  سطح شهرستان‌های استان همدان، تصریح کرد: به صورت جداگانه به این دانشکده در سه حوزه بهداشتی، درمان و آموزشی توسط وزارتخانه بودجه ملی با اعتباری افزون بر  ۱۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص و در نظر گرفته شده که از این میزان اعتبار ۵۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به حوزه معاونت بهداشت، ۱۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حوزه معاونت درمان و ۲۴ میلیارد تومان به حوزه معاونت آموزشی اختصاص دارد.

خانه‌های بهداشت فرسوده اسدآباد بازسازی می‌شوند

نماینده عالی دولت ادامه داد: با این میزان اعتبار اختصاص داده شده توسط وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بسیاری از خانه‌های بهداشت فرسوده شهرستان در این پروسه بهسازی و بازسازی خواهندشد.
 
شرکائی همچنین با اشاره به صرف اعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن شهرستان برای عنوان و آبادانی روستاها تصریح کرد: بنیاد مسکن با صرف اعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد تومان در ۲۷ روستای بخش مرکزی و پیرسلمان ۶۶۶۶ متر جدولگذاری، ۱۱کیلومتر زیرسازی و ۷۸۴۵ تن آسفالت انجام داده است.

وی بیان کرد: در حوزه راه نیز در سطح شهرستان ۷۷ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان هزینه شده که بیشترین این هزینه ها به گردنه اسدآباد در رابطه با نصب روشنایی، جداکننده گردنه و آسفالت گردنه اختصاص داشته است.

فرماندار اسدآباد در رابطه با زیرگذر موسی آباد نیز گفت: تاکنون برای این پروژه افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام به ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ضمن اینکه این طرح دارای یک معارض بوده که در حال رایزنی با وی هستیم و با مرتفع شدن مشکل ادامه پروژه نیز انجام خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با جداکننده‌های گردنه اسدآباد هم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲.۵ کیلومتر از جداکننده های گردنه باقی مانده که با مساعد شدن شرایط هوا تا ابتدای حوزه استحفاظی شهر اسدآباد پیمانکار مربوطه کار را ادامه و روشنایی گردنه را نصب خواهد کرد.

این فرد مسئول با اشاره به اینکه برای نصب جداکننده‌های گردنه تاکنون ۷۷ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان هزینه شده و برای ادامه و اتمام کار نیز به اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: جمع کل اعتبارات شهرستان اسدآباد افزون بر ۹۴۸ میلیارد و ۶۲ میلیون تومان بوده که با این میزان اعتبار شهرستان اسدآباد به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

شرکائی همچنین افزود: در بحث آسفالت برخی از روستاهای اسدآباد تاکنون آسفالت نشده بودند که با کمک نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بسیاری از این روستاها آسفالت شدند.

وی گفت: از محل بودجه استانی اعتباراتی به نمایندگان مجلس برای توزیع بین پروژه‌های عمرانی حوزه انتخابیه نمایندگان اختصاص داده می‌شود که در این رابطه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده اسدآباد بود و بیشترین این اعتبارات را برای پروژه آسفالت معابر روستایی شهرستان اختصاص دادند و بسیاری از این پروژه‌های آسفالت معابر روستایی در دهه فجر افتتاح خواهند شد و تعدادی نیز در سال آینده انجام و افتتاح می‌شوند.

شرکائی در ادامه یادآور شد: از ۱۰۱ روستای اسدآباد در ۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان با اعتباری افزون بر ۷۲ میلیارد تومان پروژه‌های مختلفی چون جدولگذاری، ساخت پل، احداث مدرسه، آبرسانی، مخابرات، پروژه گاز رسانی و برق رسانی و پروژه‌های ورزشی توسط بنیاد مسکن و یا دهیاری‌ها در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مطالعات برنامه آمایش استانی و نظام کار استانی در حوزه تخصصی کشاورزی، شهرستان اسدآباد نیز انتخاب شده و حرفی برای گفتن دارد، گفت: شهرستان اسدآباد در سال جاری ۷۰ هزار تن گندم از سطح مزارع خود برداشت و ۴۵ هزار تن تحویل دولت داد که برای تحویل این میزان گندم به دولت به صورت خرید تضمینی به گندمکاران اسدآبادی ۵۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول پرداخت شده است.

این فرد مسئول همچنین با بیان اینکه سطح زیرکشت امسال چغندرقند شهرستان ۲۵۵۰ هکتار بود، تصریح کرد: از این میزان چغندرقند تولید شده شهرستان ۱۴۰ هزار تن به کارخانه‌های قند استان و خارج از استان از جمله اصفهان، شازند و مشهد تحویل داده شده است.

وی همچنین یادآور شد: میزان تولید گوجه فرنگی این شهرستان در سال جاری ۳۰ هزار تن و تولید محصولات  باغی شهرستان ۶۰ هزار تن بوده است.

۹ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اسدآباد

وی در بخش دیگری گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۹ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به تمامی این پروژه‌ها اعتبار اختصاص داده شده که امیدواریم این پروژه‌ها با این میزان اعتبار هر چه سریع‌تر افتتاح شوند.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به جذب پزشک متخصص برای شهرستان اسدآباد یادآور شد: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ۳۴ پزشک متخصص مشغول به فعالیت هستند که دو پزشک متخصص جدید نیز جذب شده و به زودی فعالیت خود را این دو پزشک متخصص عفونی در شهرستان آغاز خواهند کرد.

۷۵ هزار ویزیت توسط درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد

وی در رابطه با درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد هم تصریح کرد: این درمانگاه در ۹ ماهه امسال ۷۵ هزار ویزیت توسط این درمانگاه انجام شده و ۵.۵ میلیارد تومان خدمات رایگان توسط این درمانگاه به بیماران ارائه شده است.

شرکائی همچنین از دو نوبته شدن درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان خبر داد و افزود: با جذب چند پزشک متخصص از جمله دندانپزشک در آینده نزدیک این درمانگاه علاوه بر نوبت صبح در شیفت بعدازظهر نیز تا ساعت ۲۰ شب ارائه خدمات خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی کلینیک تخصصی در میدان امام(ره) در دهه مبارک‌فجر امسال با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان و ارائه خدمات توسط این کلینک در نوبت صبح و بعدازظهر گفت: فیزیوتراپی و کاردرمانی دانشکده علوم پزشکی شهرستان نیز با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

فرماندار اسدآباد همچنین با اشاره به حوزه اشتغال اسدآباد تصریح کرد: سهمیه اشتغال شهرستان در مرحله اول ۱۶۶۰ نفر بود که این تعداد سهمیه به صورت صد درصدی جذب و در مرحله دوم با افزایش ۳۰۰ نفر این سهمیه اشتغال به ۱۹۱۱ نفر رسید که تاکنون ۸۸.۲۸ درصد این سهمیه در سامانه رصد ثبت شده است.

پرداخت ۱۹۵ میلیارد تومان وام فرزندآوری و ازدواج در اسدآباد

شرکائی در بخش دیگری با اشاره به فرزندآوری و ازدواج در شهرستان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال توسط شعبات بانک‌های سطح شهرستان اسدآباد ۲۳۴۶ پرونده به مبلغ ۱۹۵ میلیارد تومان وام فرزندآوری و ازدواج پرداخت شده که از این تعداد، ۱۰۵۲ پرونده به مبلغ ۱۴۱ میلیارد تومان به وام ازدواج و ۱۲۹۴ پرونده به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان به وام فرزندآوری اختصاص داشته است ضمن اینکه ۶۴۲ پرونده وام ازدواج و فرزندآوری نیز در سطح شعبات بانک‌های اسدآباد در نوبت پرداخت وام هستند.

کاهش ۱۶۳ مورد ازدواج در اسدآباد نسبت به سال گذشته

این فرد مسئول بیان کرد: در ۹ ماهه امسال در شهرستان اسدآباد ۹۲۵ ولادت، ۵۶۲ مورد ازدواج، ۴۷۳ مورد فوت و ۱۳۸ مورد طلاق به ثبت رسیده که بر اساس این آمار میزان فوت به نسبت مشابه سال قبل ۹۷ نفر، طلاق ۵۵ نفر و ازدواج ۱۶۳ نفر کاهش داشته است.

دانشکده فنی‌وحرفه‌ای اسدآباد مهرماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد

شرکائی در ادامه با اشاره به اینکه دانشکده فنی‌وحرفه‌ای اسدآباد در مهرماه امسال با پذیرش دانشجو فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرد، یادآور شد: شهرستان اسدآباد دارای پنج دانشگاه با ۶۹۰۴ دانشجو با ۲۲۴ عضو هیات علمی و اساتید است.

وی در بخش دیگری بیان کرد: از پانزدهم آذرماه تاکنون  هفت مورد سفر مقامات کشوری به شهرستان داشته‌ایم که این سفر آنها به شهرستان با پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی دارای ره‌آوردهای بسیار خوبی بوده و تا مصوبات و دستورات و وعده وعید این سفرها عملی نشود، رسانه ای نخواهیم کرد.

شرکائی با اشاره به مشکلات تنش آبی شهرستان نیز اظهار کرد: در سال جاری به علت خشکسالی و افت سفره‌های آب زیرزمینی چهار حلقه از چاه های آب شرب شهر اسدآباد دچار رانش و خشک شد که با بغل کنی پنج حلقه چاه شروع به حفر شده است و دو حلقه چاه کشاورزی برای آب شرب شهر وارد مدار شد.

حفر سه حلقه چاه پدافندعامل در اسدآباد در دستور کار است

وی با بیان اینکه حفر سه حلقه چاه پدافندعامل نیز در دستور کار است، گفت: با وارد چرخه مدار شدن این تعداد چاه برای سال آینده در زمینه آب شرب شهر اسدآباد مشکلی نخواهد داشت.

وی همچنین بارش برف شهرستان در دو روز گذشته ۴۹.۳ میلیمتر برشمرد و مطرح کرد: میزان بارندگی‌های سال زراعی این شهرستان ۹۶.۳ میلیمتر بوده که با نسبت مشابه سال قبل شش میلیمتر کاهش داشته است.

شرکائی در ادامه خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات مناطق محروم ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ توسط بسیج و خیرین آب به استان همدان تخصیص داده شده که هشت روستای اسدآباد از جمله کمک علیا، حسن آباد امام، بور و بیتروان از محل این اعتبارات برای آبرسانی آنها اعتبار تخصیص خواهند داد و مشکل آب این روستاها مرتفع می‌شود.

وی همچنین از تشکیل مرکز ایده پارک در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی این شهرستان خبر داد و گفت: در بهمن ماه طی جلسه‌ای در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی شهرستان صاحبان هرگونه ایده های جدید علمی و صنعتی در این‌جلسه از ایده‌های خود دفاع کرده و از برترین ایده ها تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha